×
AΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΠΙΤΙ-ΚΗΠΟΣ ΥΓΕΙΑ LIFESTYLE ΤΑΞΙΔΙΑ ΕΞΟΔΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΟ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ OΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΨΙΘΥΡΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΡΘΡΩΝ
H ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies.
Εφόσον πλοηγήστε σε αυτήν και χρησιμοποιείτε τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Το κατάλαβα
Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018
6:03 πμ - 8:51 μμ



ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ - Σπάτα
«Κατεβάζουμε τα μολυβια»... Μια μόνιμη απειλή... που κρατά πίσω το Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος
Διαβάστηκε 774 φορές

21-06-2018
Από τoν Δημήτρη Πνευματικάτο
Δημοσιογράφος


Υπόψη του Νέου Γενικού Γραμματέα του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος, Γιώργου Σμέρου

Πρόλογος

Πολλές φορές και πολλοί υγιείς στο μυαλό συμπολίτες μας, έχουν υποστηρίξει πως η αιτία της κακοδαιμονίας της χώρας μας είναι η ρουσφετολογικά διάρθρωση της Δημόσιας Διοίκησης.

Έχουν δημιουργηθεί δεκάδες υπηρεσίες, οι οποίες καλά κρατούν, με μοναδικό σκοπό όχι την παραγωγή αποτελέσματος υπέρ του Έλληνα πολίτη, αλλά τη δημιουργία θέσεων προς διαιώνιση του κομματικού στρατού και κατ’ επέκταση της διατήρησης των κηφήνων του κράτους. Οι δυνάμεις αυτές, ενισχυμένες με νομοθετημένους άθλιους συνδικαλιστικούς νόμους, είναι τόσο ισχυρές που οι απεσταλμένοι από το λαό, διαφεντευτές της ζωής και του μέλλοντός του, είναι εντελώς ανίσχυροι να τις κατανικήσουν και να συμβαδίσουν με την εξέλιξη και την πρόοδο που συντελείται σε άλλες κοινωνίες. Δηλαδή με τα απλά καιτα αυτονόητα.

Όμως στη χώρα μας, αυτονόητο θεωρείται η διαφύλαξη θέσεων, που όχι μόνο δεν προσφέρουν υπηρεσίες, αλλά δημιουργούν πρόβλημα και σε αυτές που όντως προσφέρουν.

Στο Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος, τόσο ο τέως Δήμαρχος κ. Χρήστος Μάρκου, όσο και ο νυν, είχαν υποσχεθεί, για λόγους εύρυθμης λειτουργίας και οικονομίας τις έντεκα (11) διευθύνσεις του Δήμου να τις περιορίσουν σε πέντε (5). Φυσικά όπως θα αντιλαμβάνεστε, ακόμα ζουν και βασιλεύουν και οι έντεκα.

Τον προηγούμενο μήνα, απολύθηκε ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου κ. Παύλος Ιωακείμ. Έγινε ανταλλαγή εγγράφων μεταξύ των δύο ανδρών, δήμαρχου και τέως Γραμματέα. Δημοσιεύουμε τα κυριότερα και «ζουμερά» σημεία, με την ελπίδα ότι οι αναγνώστες μας θα αντιληφθούν όσα παραπάνω αναφέρουμε και θα ενώσουν τις φωνές τους να σταματήσει πια η κρατική-δημοτική ασυδοσία

Ωστόσο, πρέπει να τονίσουμε, ότι ο τέως έκανε και ο νυν δήμαρχος κάνει υπεράνθρωπες προσπάθειες, να νικήσουν το κατεστημένο από το οποίο όμως ο μεν πρώτος νικήθηκε κατά κράτος, ο δε δεύτερος μέχρις στιγμής ηττάται.

Επίσης, η απάντηση του πρώην Γ. Γ τη θεωρούμε έναν καλό «μπούσουλα» για τον νυν Γ. Γ κ. Γιώργο Σμέρο, που απ’ ότι μαθαίνουμε οσονούπω αναλαμβάνει καθήκοντα.

Επιστολή του Παύλου Ιωακείμ

Αθήνα, 23 Ιουνίου 2017

Κύριε Δήμαρχε,

Παρέλαβα από το Γραφείο σας το με Α.Π. 19439/15.6.2017 έγγραφο με θέμα

«ΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΠΟΨΕΩΝ». Το εν λόγω έγγραφο υπογράφεται από εσάς και έχει, επί λέξει, ως εξής: 

«Μετά την μη ομαλή εξέλιξη της συνεργασίας μας από τη θέση του μετακλητού Γενικού Γραμματέα του Δήμου μας που κατέχετε κατόπιν διορισμού σας και ειδικότερα λόγω της ανεπαρκούς άσκησης των καθηκόντων σας, που αφορούν μείζονα θέματα του Δήμου για τα οποία έχετε ορισθεί να υπηρετήσετε, συγκεκριμένα αναφέροντας την πρόσφατη εμπλοκή της διοίκησης του Δήμου με την εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών λόγω της μη διενέργειας των απαιτούμενων ενεργειών σε υπάλληλο με πλαστό πτυχίο, την μη έγκαιρη ασφάλιση των οχημάτων του δήμου λόγω μη τήρησης της διαδικασίας που οφείλατε να ελέγχετε στο τμήμα προμηθειών, την μη έγκαιρη προμήθεια λαμπτήρων ηλεκτροφωτισμού με αποτέλεσμα ο δήμος να προβεί  σε αναζήτηση χορηγών για την κάλυψη της ανάγκης, την έλλειψη συντονισμού των υπηρεσιών του δήμου κατά την ενάσκηση του έργου τους, την μη εκπόνηση εκ μέρους σας μελετών και εισηγήσεων για τη βελτίωση και προαγωγή των λειτουργιών του Δήμου, την έλλειψη μέριμνας για την συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικής δράσης των υπηρεσιών του δήμου και την προσαρμογή της λειτουργίας τους στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, αρμοδιότητες για τις οποίες έχετε προσληφθεί για να υπηρετήσετε, σας καλούμε να εμφανιστείτε την Παρασκευή 23 Ιουνίου 2017, στο Γραφείο Δημάρχου Σπάτων Αρτέμιδος που βρίσκεταιστο δημοτικό κατάστημα Σπάτων και ώρα 10.00π.μ (άρθρο 6 Ν.2690/1999), προκειμένου να υποβάλετε εγγράφως τις απόψεις σας προ της λήψης απόφασης παύσης από τη θέση σας του μετακλητού Γενικού Γραμματέα του Δήμου μας λόγω των προαναφερόμενων αιτιάσεων».

…Απαντώ στις αιτιάσεις σας όχι επειδή το επιλέγω, αλλά επειδή μου το ζητάτε.

Στην τελευταία μας συνάντηση, περίμενα να μου εξηγήσετε τους λόγους που αποφασίσατε αυτή τη διακοπή της συνεργασίας. 

Την προσβλητική στάση την τηρήσατε και με την τελευταία φράση της «συζήτησής μας» λέγοντάς μου: «κοίτα μην υπογράψεις κανένα χαρτί μέχρι να φύγεις». Να σκεφτώ ότι εσείς θα κάνατε κάτι τέτοιο στη θέση μου; 

Κάποιοι άνθρωποι δεν δέχονται Λουδοβίκειες συμπεριφορές του στυλ «γιατί έτσι γουστάρω».

Προχωρήστε στην ανάκληση του διορισμού μου, είναι απλό και εύκολο. Τα υπόλοιπα λόγια τι τα θέλατε; Δεν αντιλαμβάνεστε ότι με υποχρεώνετε να τοποθετηθώ; Πάντως, ακόμα και τώρα, θεωρώ πως είμαστε στη φάση όπου μπορώ να αναφερθώ μόνο στα απολύτως αναγκαία.

Θεωρώ πως το κείμενο με αδικεί γιατί είναι προφανές πως ο συντάκτης του δεν έχει ιδέα για το ποιός είναι ο ρόλος του Γενικού Γραμματέα. Και δεν είναι ο μόνος. Αλλά αδικεί κατάφορα και εσάς.

Πρώτον, σας αδικεί γιατί σας εμφανίζει να υπογράφετε ένα κείμενο με προτάσεις που δεν έχουν λογικό ειρμό.

Δεύτερον, σας αδικεί γιατί δίνει την εικόνα ότι αγνοείτε τη διαφορά μεταξύ των εννοιών «αρμοδιότητα» και «ευθύνη». 

Τρίτον, σας αδικεί το κείμενο που μου στείλατε γιατί δίνει την εικόνα πως αγνοείτε το νόμο του Καλλικράτη (Ν. 3852/2010), το μεν άρθρο 58 (αρμοδιότητες δημάρχου) προβλέπει πως ‘ο δήμαρχος …α)…β)…γ)…δ) ‘Είναι προϊστάμενος των υπηρεσιών του δήμου. Ως προϊστάμενος όλου του προσωπικού του δήμου εκδίδει τις πράξεις που προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις για το διορισμό, τις κάθε είδους υπηρεσιακές μεταβολές και την άσκηση του πειθαρχικού ελέγχου’. Ο δήμαρχος είναι προϊστάμενος των υπηρεσιών, κύριε δήμαρχε, όχι ο Γενικός Γραμματέας.

Η σύγχρονη Διοίκηση δεν θέλει το Γενικό Γραμματέα ούτε επιστάτη, ούτε ελεγκτή. Μια  φορά που το είπα αυτό στον κουρέα που με κούρευε, αυτός με ρώτησε με ειλικρινή απορία: και τότε τι τον θέλουν τον Γενικό Γραμματέα;

Με κατηγορείτε:

«…την μη έγκαιρη ασφάλιση των οχημάτων του δήμου λόγω μη τήρησης της διαδικασίας που οφείλατε να ελέγχετε στο τμήμα προμηθειών, την μη έγκαιρη προμήθεια λαμπτήρων ηλεκτροφωτισμού με αποτέλεσμα ο δήμος να προβεί  σε αναζήτηση χορηγών…»

Τρεις είναι, κύριε Δήμαρχε, οι κύριες πηγές του προβλήματος των μη έγκαιρων προμηθειών που αναφέρετε. Συγκεκριμένα:

1. Ως γνωστόν, υπήρξε από την Κυβέρνηση μια σημαντική αλλαγή στη νομοθεσία που αφορά στις διαδικασίες προμηθειών του Δημοσίου. Αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής ήταν να υπάρξει μια σχετικώς μακρά περίοδος ασάφειας περί του πρακτέου. Ήμουν παρών σε τηλεφωνικές προσπάθειες στελέχους του Τμήματος προμηθειών του δήμου μας που στη προσπάθειά της να ζητήσει οδηγίες από το Υπουργείο εισέπραττε την απάντηση: «δεν ξέρουμε ούτε εμείς». Αλλά αυτό είναι κάτι που το γνωρίζετε, κύριε Δήμαρχε: Όταν -σε συνάντηση που έγινε στο γραφείο σας με το προεδρείο ενός από τους Συλλόγους εργαζομένων του δήμου- ένα μέλος του προεδρείου ρώτησε το λόγο των καθυστερήσεων των εργασιών του Τμήματος προμηθειών για το θέμα του γάλατος των εργαζομένων καθώς και των μέσων ατομικής προστασίας εξήγησα στους συνδικαλιστές τα προβλήματα που προέκυψαν με την ριζική αλλαγή της νομοθεσίας περί προμηθειών του δημοσίου και τόσο εσείς, όσο και ο ενημερωμένος πρόεδρος του Σωματείου σπεύσατε να συμφωνήσετε.

2. Παρά τα προβλήματα που προκάλεσε η αλλαγή της νομοθεσίας περί προμηθειών η ενασχόλησή μου με το θέμα μου δημιούργησε την εντύπωση ότι κάποια πράγματα θα μπορούσαν να έχουν γίνει λίγο ενωρίτερα και για το λόγο αυτό ενημέρωσα, τόσο τον διευθυντή των Οικονομικών Υπηρεσιών όσο και την Τμηματάρχη του Τμήματος Προμηθειών ότι θα εισηγηθώ στον δήμαρχο την διενέργεια ΕΔΕ ώστε να βρούμε ποιος έφταιξε και, το κυριότερο, τι έφταιξε ώστε να μην επαναλάβουμε το λάθος. Μου απήντησαν και οι δύο ότι δεν έχουν πρόβλημα με αυτή μου την απόφαση.

Όπως σας θύμισα και ενωρίτερα, ο Γενικός Γραμματέας δεν έχει δικαίωμα να διατάξει ΕΔΕ. Σας πρότεινα να δώσετε εντολή για ΕΔΕ, την οποία δεχτήκατε. Αλλά την άλλη μέρα αλλάξατε γνώμη και μου είπατε να μην προχωρήσουμε σε ΕΔΕ.  Το ίδιο συνέβη και στην  περίπτωση ενός προβλήματος στη λειτουργία των Παιδιών σταθμών. Και σε αυτή την περίπτωση δεχτήκατε την πρόταση μου για ΕΔΕ, αλλά την άλλη μέρα αλλάξατε γνώμη και μου είπατε νε μην προχωρήσουμε.

3. Η τρίτη πιθανή πηγή προβλημάτων στην ομαλή διαδικασία προμηθειών ενός δήμου είναι η έλλειψη δύο βασικών λειτουργικών προϋποθέσεων:

Η πρώτη προϋπόθεση είναι να υπάρχει επαρκής συνεννόηση και αλληλοενημέρωση μεταξύ της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και των Διευθύνσεων του Δήμου που θα χρειαστούν υλικά ή υπηρεσίες.  

(α) Ζήτησα από την Τμηματάρχη των προμηθειών να προβεί το Τμήμα της στην σύνταξη ενός ‘ΟδηγούΠρομηθειών’, στον οποίο θα περιγράφονται αναλυτικά οι νέες διαδικασίες που προβλέπονται για τις προμήθειες του Δημοσίου. 

(β) Τον εν λόγω οδηγό, αφενός τον μοιράσαμε σε όλες τις Διευθύνσεις του Δήμου και αφετέρου τον παρουσιάσαμε στις προγραμματισμένες συναντήσεις εργασίας μεταξύ Δημάρχου, Γενικού Γραμματέα και Διευθυντών του δήμου που είχαμε καθιερώσει σε μηνιαία βάση.

Η δεύτερη βασική προϋπόθεση είναι η σωστή προετοιμασία σύνταξης του Προϋπολογισμού του δήμου. Είναι προφανές, ότι αν σε έναν προϋπολογισμό δεν έχουν προβλεφθεί κονδύλια για μερικές απαραίτητες προμήθειες ή έργα, η λειτουργία του δήμου θα αντιμετωπίσει προβλήματα. Αλλά πώς, από ποιους και με ποιες διαδικασίες συντάσσεται ένας προϋπολογισμός;

Αν θυμάμαι καλά, πρέπει τα τελευταία τρία χρόνια να έχουμε αποστείλει για έγκριση στην Αποκεντρωμένη περί τους 10 προϋπολογισμούς, υπολογίζοντας και τις αναμορφώσεις. Για κάποιο ακατανόητο λόγο, πιθανόν να είμαι  ο μοναδικός Γενικός Γραμματέας δήμου στην Ελλάδα που από την πρώτη ημέρα που βρέθηκα στο δήμο και μέχρι σήμερα, ουδέποτε κλήθηκα να μετάσχω στις διαδικασίες σύνταξης ή αναμόρφωσης των προϋπολογισμών του δήμου. Το ίδιο συνέβη και με τα Τεχνικά Προγράμματα του δήμου.

Γνωρίζω ότι απευθύνομαι σε ένα νέο, μορφωμένο και γνωστό για την ομαδικότητά του σύγχρονο πολιτικό. Συνεπώς, οφείλω να αποκλείσω το ενδεχόμενο η μη πρόσκληση του Γενικού Γραμματέα σε τόσο σημαντικές διοικητικές διαδικασίες να οφείλεται σε άσκηση από την πλευρά τουπαρωχημένων και ανεπίτρεπτων πρακτικών στενής παρεΐστικης Διοίκησης.

Να θυμίσω πως τις μηνιαίες συναντήσεις που προανέφερα μεταξύ των  Διευθυντών, του Δημάρχουκαι του Γενικού Γραμματέα τις καθιερώσαμε μετά από δική μου προς εσάς εισήγηση προκειμένου να εγκαταστήσουμε ένα κλίμα διατομεακής συνεργασίας μεταξύ των διευθυντικών στελεχών του δήμου. Τις δεχτήκατε απρόθυμα και μετά από κάποιους μήνες τις σταματήσαμε χωρίς να κρίνετε αναγκαίο να συζητήσουμε τους λόγους αυτής της κατάργησης. Απλώς άκουσα από ένα διευθυντικό στέλεχος σχετικά με αυτές τις συναντήσεις, τη φράση «δεν έχουμε να φάμε, ραπανάκια για την όρεξη!». Εντάξει. Δυστυχώς, δεν ήταν ο μόνος με παράξενες αντιλήψεις για τις διαδικασίες σύγχρονης Διοίκησης.

Ας έλθουμε σε μια άλλη σοβαρή αιτίαση προς το πρόσωπό μου που περιέχεται στο κείμενό σας:

«…την έλλειψη συντονισμού των υπηρεσιών του δήμου κατά την ενάσκηση του έργου τους, την μη εκπόνηση εκ μέρους σας μελετών και εισηγήσεων για τη βελτίωση και προαγωγή των λειτουργιών του Δήμου, την έλλειψη μέριμνας για την συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικής δράσης των υπηρεσιών του δήμου…»

Σε μια συζήτησή μας στα τέλη του 2014 σας μίλησα για την ανάγκη να υποβάλλουν όλες οι Διευθύνσεις ένα διμηνιαίο απολογισμό πεπραγμένων. Το δεχτήκατε, ενημέρωσα με υπηρεσιακό σημείωμα όλους τους Διευθυντές και ξεκίνησε η υποβολή από τις Διευθύνσεις της αναφοράς των πεπραγμένων ανά δίμηνο. Οι αναφορές αυτές αναρτήθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα του δήμου και υπάρχουν -αποπνέοντας μια λυπηρή εικόνα- μέχρι σήμερα.

Μετά από λίγους μήνες, σας ενημέρωσα ότι μερικοί Διευθυντές δεν υποβάλλουν απολογισμούς πεπραγμένων, αλλά δεν εισέπραξα καμία αντίδραση, όπως δεν εισέπραξα καμία αντίδραση και τον επόμενο μήνα που σας ανέφερα εκ νέου το πρόβλημα...

Σε μία άλλη υπηρεσιακή μας συζήτηση, σας έπεισα για την ανάγκη συστηματικής παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας και της ομαλής ροής υλοποίησης του έργου των Δημοτικών υπηρεσιών. Το δεχτήκατε και μου ζητήσατε λεπτομερέστερη πρόταση.

Την επόμενη, συζήτησα το θέμα με το ικανότερο στέλεχος της Διεύθυνσης Προγραμματισμού, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι θα μου βρει από το διαδίκτυο ελεύθερες εφαρμογές για την παρακολούθηση έργου. Σε δύο μέρες το στέλεχος ήρθε πράγματι με δύοδιαφορετικές εφαρμογές. Του είπα ότι φοβάμαι πως το προσωπικό θα τις βρει πολύ δύσκολες και του ζήτησα να προσπαθήσει να βρει μια πραγματικά απλή εφαρμογή. Το έκανε, και την επόμενη ημέρα σας την παρουσίασα.

Η απάντησή σας στην ελεύθερη εφαρμογή παρακολούθησης έργου που σας παρουσίασα ήταν ότι τη βρίσκετε εξαιρετικά πολύπλοκη και δεν υπάρχει καμιά περίπτωση το προσωπικό να μπορέσει να την εφαρμόσει. Μου ζητήσατε κάτι πολύ πιο απλό, κάτι στη μορφή ενός φύλλου excel.

Φτιάχτηκε μια απλή εφαρμογή στα πλαίσια των πολλών δυνατοτήτων που παρέχει το σημερινό excel.Φτιάχτηκε φάκελος με τα φύλλα των excel όπου ο υπάλληλος, συνήθως διευθυντής η τμηματάρχης που χρεωνόταν μια δράση, συμπλήρωνε κάποια αρχικά στοιχεία και στη συνέχεια χρεωνόταν- διατομεακά και με χρονικό προσδιορισμό- την παρακολούθηση των σταδίων εξέλιξης. Αν υπήρχε υπέρβαση του αρχικώς δηλωθέντος χρόνου εκτέλεσης το excel άλλαζε χρώμα αναλόγως με την καθυστέρηση από τον εκτιμηθέντα χρόνο, ενώ σε μια στήλη η αποτελεσματικότητα του υπαλλήλου που είχε χρεωθεί την παρακολούθηση υλοποίησης της δράσης ξεκινούσε από το 100% στην περίπτωση έγκαιρης υλοποίησης και μειωνόταν αυτομάτως όσο η καθυστέρηση μεγάλωνε.

Με το που ξεκίνησε η εφαρμογή είχαμε μια μικρή επανάσταση - κυρίως από τους Τεχνικούς. Άλλοι δήλωσαν ότι έχουν σοβαρότερη δουλειά να κάνουν «από το να ασχολούνται με εξελάκια», άλλοι απόρησαν με την «γραφειοκρατική αντίληψη που έχουμε για τη διοίκηση έργου» και άλλοι ξαναχρησιμοποίησαν την αγαπημένη τους φράση «δεν έχουμε να φάμε, ραπανάκια για την όρεξη!». Θα ήταν πιο ειλικρινής αν τα αποκαλούσε «κρεμαστάρια», αλλά ας δείξουμε κατανόηση.

Μετά από μερικούς μήνες λειτουργίας του συστήματος διεπιστώθη ότι τρείς τεχνικοί δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους και σας ενημέρωσα σχετικά. Μου απαντήσατε ότι δεν μπορείτε να τους πιέσετε γιατί «θα κατεβάσουν τα μολύβια».

Στον επόμενο μήνα, μάλιστα, που ζητήσατε να σταματήσουμε τη λειτουργία του συστήματος.

Μερικούς μήνες μετά από την παύση λειτουργίας του συστήματος διαπιστώσατε ότι αυτό είχε εμφανείς αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του παραγόμενου από τις υπηρεσίες έργου και μου ζητήσατε να επανεργοποιήσουμε το σύστημα, πράγμα που έκανα. 

Να σας θυμίσω πως είχαμε πολύ θετικά σχόλια από το προεδρείο του Συλλόγου εργαζομένων για την απόφαση επανενεργοποίησης του συστήματος!

Αμέσως μετά την επανενεργοποίηση του συστήματος, υπήρξε από τα στελέχη μια πληθώρα ενημέρωσης- με τη μορφή αναρίθμητων υποβολών προς εμέ φορμών παρακολούθησης έργου, αρκετές από τις οποίες μάλιστα σας προωθούσα. Οι φόρμες αυτές αφορούσαν σε περισσότερες από 30 δράσεις του Δήμου που ευρίσκοντο ταυτοχρόνως σε εξέλιξη και τις έστελναν οι υπεύθυνοι υπάλληλοι μόλις υπήρχε οποιαδήποτε εξέλιξη. Άντε τώρα να εξηγήσεις στον κουρέα μου με τι ασχολιόμουν στο δήμο...

Για άλλη μια φορά, τη συμπλήρωση της φόρμας εξέλιξης ενός έργου την έκαναν όλοι οι αρμόδιοι υπάλληλοι εκτός από τους ίδιους τρεις γνωστούς τεχνικούς. Σας ενημέρωσα για αυτή την άρνηση εκτέλεσης καθήκοντος  από την πλευρά των υπαλλήλων και μερικές ημέρες μετά μου ξανά-ζητήσατε να ξανά-σταματήσω τη λειτουργία του συστήματος. Το ξανα-σταμάτησα. 

Κράτησα για το τέλος την πρώτη αιτίασή σας…

«... συγκεκριμένα αναφέροντας την πρόσφατη εμπλοκή της διοίκησης του Δήμου με την εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών λόγω της μη διενέργειας των απαιτούμενων ενεργειών σε υπάλληλο με πλαστό πτυχίο…» 

Το ότι υπάρχουν εργαζόμενοι με σοβαρά προβλήματα στα πιστοποιητικά του υπηρεσιακού τους σας το είχα θέσει τόσο εγώ όσο και στελέχη Σωματείου εργαζομένων στο δήμο μας. Όπως  σας θύμισα και στην αρχή αυτού του κειμένου, το άρθρο 59 του Καλλικράτη ορίζει ότι οι πράξεις πειθαρχικού περιεχομένου είναι αρμοδιότητα του δημάρχου. Ζητήσατε από κάποιον να εκδώσει σχετική πράξη και το αρνήθηκε ή το παρέλειψε; Το ότι δεν μου απαντήσατε όταν σας ανέφερα ότι κάποιοι υπάλληλοι έχουν σοβαρά προβλήματα με τα πιστοποιητικά τους το εξέλαβα -και το πιστεύω ειλικρινά και τώρα- ότι θέλατε να εξετάσετε λεπτομερώς και να σκεφτείτε νηφάλια το θέμα ώστε να μην προβείτε σε ενέργειες που μπορεί να αδικούσαν κάποιο εργαζόμενο.

Σύμφωνοι, κάποιες ενέργειες έπρεπε να τις έχετε κάνει ενωρίτερα, αλλά απλώς έχετε καθυστερήσει να τις κάνετε. Άλλωστε, δεν αποτελεί μυστικό ότι δεν βιάζεστε να πάρετε αποφάσεις. Σε κάθε περίπτωση, ουδέποτε ζητήσατε «κουκούλωμα» των υποθέσεων υπαλλήλων που έχουν προβλήματα στον υπηρεσιακό τους φάκελο, όπως δεν ζητήσατε ποτέ γενικώς να προβούν οι υπηρεσίες σε κάποια παράτυπη ή παράνομη ενέργεια.

Με βάση όλα τα ανωτέρω, αποτελεί έλλειψη ειρμού, αποτελεί ασυναρτησία, να νομίζουμε ότι μπορούμε πειστικά να χρεώσουμε σε κάποιον παραλείψεις για διαδικασίες από τις οποίες είτε τον αποκλείσαμε είτε του ζητήσαμε να διακόψει.

Κλείνοντας,

Ξαναδιαβάστε, αν βρείτε λίγο χρόνο, το κείμενο που μου στείλατε. Είναι ένα κείμενο που με θύμωσε. Αν ήσασταν ο παραλήπτης ενός αντίστοιχου κειμένου δεν θα θυμώνατε; Σας επαναλαμβάνω, κύριε Δήμαρχε: μια φράση όπως «γιατί δεν ταιριάζουν τα χνώτα μας», θα μου αρκούσε για να παραιτηθώ. Και θα ήταν και τόσο κοντά στην πραγματικότητα!!

Τέλος, και δεδομένου ότι αναφέρομαι σε αρκετά σημεία στις επαφές και τη στενή και συχνή συνεργασία που είχα με στελέχη του δήμου θεωρώ πως έχω την ηθική υποχρέωση να κοινοποιήσω, σε όσους τουλάχιστον έχω πρόχειρη την ηλεκτρονική τους διεύθυνση, την παρούσα «υποβολή απόψεων».

Με τη δέουσα εκτίμηση,

Παύλος Ιωακείμ









ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ

Διαβάστε επίσης
 
Σπάτα - LIFESTYLE
Έκθεση «Ζωγραφιές ανάμεσα στις σελίδες. Εικονογραφήσεις...
 
Σπάτα - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Άγνωστο πότε αρχίζουν τα έργα για...
 
Σπάτα - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2018: «Beat Plastic...
 
Σπάτα - ΨΙΘΥΡΟΙ
Το χρονικό μιας παραίτησης..,





H ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies.
Εφόσον πλοηγήστε σε αυτήν και χρησιμοποιείτε τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Το κατάλαβα
Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018
6:03 πμ - 8:51 μμ

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ

ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ - Σπάτα
«Κατεβάζουμε τα μολυβια»... Μια μόνιμη απειλή... που κρατά πίσω το Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος
Διαβάστηκε 774 φορές

21-06-2018
Από τoν Δημήτρη Πνευματικάτο
Δημοσιογράφος

Υπόψη του Νέου Γενικού Γραμματέα του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος, Γιώργου Σμέρου

Πρόλογος

Πολλές φορές και πολλοί υγιείς στο μυαλό συμπολίτες μας, έχουν υποστηρίξει πως η αιτία της κακοδαιμονίας της χώρας μας είναι η ρουσφετολογικά διάρθρωση της Δημόσιας Διοίκησης.

Έχουν δημιουργηθεί δεκάδες υπηρεσίες, οι οποίες καλά κρατούν, με μοναδικό σκοπό όχι την παραγωγή αποτελέσματος υπέρ του Έλληνα πολίτη, αλλά τη δημιουργία θέσεων προς διαιώνιση του κομματικού στρατού και κατ’ επέκταση της διατήρησης των κηφήνων του κράτους. Οι δυνάμεις αυτές, ενισχυμένες με νομοθετημένους άθλιους συνδικαλιστικούς νόμους, είναι τόσο ισχυρές που οι απεσταλμένοι από το λαό, διαφεντευτές της ζωής και του μέλλοντός του, είναι εντελώς ανίσχυροι να τις κατανικήσουν και να συμβαδίσουν με την εξέλιξη και την πρόοδο που συντελείται σε άλλες κοινωνίες. Δηλαδή με τα απλά καιτα αυτονόητα.

Όμως στη χώρα μας, αυτονόητο θεωρείται η διαφύλαξη θέσεων, που όχι μόνο δεν προσφέρουν υπηρεσίες, αλλά δημιουργούν πρόβλημα και σε αυτές που όντως προσφέρουν.

Στο Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος, τόσο ο τέως Δήμαρχος κ. Χρήστος Μάρκου, όσο και ο νυν, είχαν υποσχεθεί, για λόγους εύρυθμης λειτουργίας και οικονομίας τις έντεκα (11) διευθύνσεις του Δήμου να τις περιορίσουν σε πέντε (5). Φυσικά όπως θα αντιλαμβάνεστε, ακόμα ζουν και βασιλεύουν και οι έντεκα.

Τον προηγούμενο μήνα, απολύθηκε ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου κ. Παύλος Ιωακείμ. Έγινε ανταλλαγή εγγράφων μεταξύ των δύο ανδρών, δήμαρχου και τέως Γραμματέα. Δημοσιεύουμε τα κυριότερα και «ζουμερά» σημεία, με την ελπίδα ότι οι αναγνώστες μας θα αντιληφθούν όσα παραπάνω αναφέρουμε και θα ενώσουν τις φωνές τους να σταματήσει πια η κρατική-δημοτική ασυδοσία

Ωστόσο, πρέπει να τονίσουμε, ότι ο τέως έκανε και ο νυν δήμαρχος κάνει υπεράνθρωπες προσπάθειες, να νικήσουν το κατεστημένο από το οποίο όμως ο μεν πρώτος νικήθηκε κατά κράτος, ο δε δεύτερος μέχρις στιγμής ηττάται.

Επίσης, η απάντηση του πρώην Γ. Γ τη θεωρούμε έναν καλό «μπούσουλα» για τον νυν Γ. Γ κ. Γιώργο Σμέρο, που απ’ ότι μαθαίνουμε οσονούπω αναλαμβάνει καθήκοντα.

Επιστολή του Παύλου Ιωακείμ

Αθήνα, 23 Ιουνίου 2017

Κύριε Δήμαρχε,

Παρέλαβα από το Γραφείο σας το με Α.Π. 19439/15.6.2017 έγγραφο με θέμα

«ΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΠΟΨΕΩΝ». Το εν λόγω έγγραφο υπογράφεται από εσάς και έχει, επί λέξει, ως εξής: 

«Μετά την μη ομαλή εξέλιξη της συνεργασίας μας από τη θέση του μετακλητού Γενικού Γραμματέα του Δήμου μας που κατέχετε κατόπιν διορισμού σας και ειδικότερα λόγω της ανεπαρκούς άσκησης των καθηκόντων σας, που αφορούν μείζονα θέματα του Δήμου για τα οποία έχετε ορισθεί να υπηρετήσετε, συγκεκριμένα αναφέροντας την πρόσφατη εμπλοκή της διοίκησης του Δήμου με την εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών λόγω της μη διενέργειας των απαιτούμενων ενεργειών σε υπάλληλο με πλαστό πτυχίο, την μη έγκαιρη ασφάλιση των οχημάτων του δήμου λόγω μη τήρησης της διαδικασίας που οφείλατε να ελέγχετε στο τμήμα προμηθειών, την μη έγκαιρη προμήθεια λαμπτήρων ηλεκτροφωτισμού με αποτέλεσμα ο δήμος να προβεί  σε αναζήτηση χορηγών για την κάλυψη της ανάγκης, την έλλειψη συντονισμού των υπηρεσιών του δήμου κατά την ενάσκηση του έργου τους, την μη εκπόνηση εκ μέρους σας μελετών και εισηγήσεων για τη βελτίωση και προαγωγή των λειτουργιών του Δήμου, την έλλειψη μέριμνας για την συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικής δράσης των υπηρεσιών του δήμου και την προσαρμογή της λειτουργίας τους στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, αρμοδιότητες για τις οποίες έχετε προσληφθεί για να υπηρετήσετε, σας καλούμε να εμφανιστείτε την Παρασκευή 23 Ιουνίου 2017, στο Γραφείο Δημάρχου Σπάτων Αρτέμιδος που βρίσκεταιστο δημοτικό κατάστημα Σπάτων και ώρα 10.00π.μ (άρθρο 6 Ν.2690/1999), προκειμένου να υποβάλετε εγγράφως τις απόψεις σας προ της λήψης απόφασης παύσης από τη θέση σας του μετακλητού Γενικού Γραμματέα του Δήμου μας λόγω των προαναφερόμενων αιτιάσεων».

…Απαντώ στις αιτιάσεις σας όχι επειδή το επιλέγω, αλλά επειδή μου το ζητάτε.

Στην τελευταία μας συνάντηση, περίμενα να μου εξηγήσετε τους λόγους που αποφασίσατε αυτή τη διακοπή της συνεργασίας. 

Την προσβλητική στάση την τηρήσατε και με την τελευταία φράση της «συζήτησής μας» λέγοντάς μου: «κοίτα μην υπογράψεις κανένα χαρτί μέχρι να φύγεις». Να σκεφτώ ότι εσείς θα κάνατε κάτι τέτοιο στη θέση μου; 

Κάποιοι άνθρωποι δεν δέχονται Λουδοβίκειες συμπεριφορές του στυλ «γιατί έτσι γουστάρω».

Προχωρήστε στην ανάκληση του διορισμού μου, είναι απλό και εύκολο. Τα υπόλοιπα λόγια τι τα θέλατε; Δεν αντιλαμβάνεστε ότι με υποχρεώνετε να τοποθετηθώ; Πάντως, ακόμα και τώρα, θεωρώ πως είμαστε στη φάση όπου μπορώ να αναφερθώ μόνο στα απολύτως αναγκαία.

Θεωρώ πως το κείμενο με αδικεί γιατί είναι προφανές πως ο συντάκτης του δεν έχει ιδέα για το ποιός είναι ο ρόλος του Γενικού Γραμματέα. Και δεν είναι ο μόνος. Αλλά αδικεί κατάφορα και εσάς.

Πρώτον, σας αδικεί γιατί σας εμφανίζει να υπογράφετε ένα κείμενο με προτάσεις που δεν έχουν λογικό ειρμό.

Δεύτερον, σας αδικεί γιατί δίνει την εικόνα ότι αγνοείτε τη διαφορά μεταξύ των εννοιών «αρμοδιότητα» και «ευθύνη». 

Τρίτον, σας αδικεί το κείμενο που μου στείλατε γιατί δίνει την εικόνα πως αγνοείτε το νόμο του Καλλικράτη (Ν. 3852/2010), το μεν άρθρο 58 (αρμοδιότητες δημάρχου) προβλέπει πως ‘ο δήμαρχος …α)…β)…γ)…δ) ‘Είναι προϊστάμενος των υπηρεσιών του δήμου. Ως προϊστάμενος όλου του προσωπικού του δήμου εκδίδει τις πράξεις που προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις για το διορισμό, τις κάθε είδους υπηρεσιακές μεταβολές και την άσκηση του πειθαρχικού ελέγχου’. Ο δήμαρχος είναι προϊστάμενος των υπηρεσιών, κύριε δήμαρχε, όχι ο Γενικός Γραμματέας.

Η σύγχρονη Διοίκηση δεν θέλει το Γενικό Γραμματέα ούτε επιστάτη, ούτε ελεγκτή. Μια  φορά που το είπα αυτό στον κουρέα που με κούρευε, αυτός με ρώτησε με ειλικρινή απορία: και τότε τι τον θέλουν τον Γενικό Γραμματέα;

Με κατηγορείτε:

«…την μη έγκαιρη ασφάλιση των οχημάτων του δήμου λόγω μη τήρησης της διαδικασίας που οφείλατε να ελέγχετε στο τμήμα προμηθειών, την μη έγκαιρη προμήθεια λαμπτήρων ηλεκτροφωτισμού με αποτέλεσμα ο δήμος να προβεί  σε αναζήτηση χορηγών…»

Τρεις είναι, κύριε Δήμαρχε, οι κύριες πηγές του προβλήματος των μη έγκαιρων προμηθειών που αναφέρετε. Συγκεκριμένα:

1. Ως γνωστόν, υπήρξε από την Κυβέρνηση μια σημαντική αλλαγή στη νομοθεσία που αφορά στις διαδικασίες προμηθειών του Δημοσίου. Αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής ήταν να υπάρξει μια σχετικώς μακρά περίοδος ασάφειας περί του πρακτέου. Ήμουν παρών σε τηλεφωνικές προσπάθειες στελέχους του Τμήματος προμηθειών του δήμου μας που στη προσπάθειά της να ζητήσει οδηγίες από το Υπουργείο εισέπραττε την απάντηση: «δεν ξέρουμε ούτε εμείς». Αλλά αυτό είναι κάτι που το γνωρίζετε, κύριε Δήμαρχε: Όταν -σε συνάντηση που έγινε στο γραφείο σας με το προεδρείο ενός από τους Συλλόγους εργαζομένων του δήμου- ένα μέλος του προεδρείου ρώτησε το λόγο των καθυστερήσεων των εργασιών του Τμήματος προμηθειών για το θέμα του γάλατος των εργαζομένων καθώς και των μέσων ατομικής προστασίας εξήγησα στους συνδικαλιστές τα προβλήματα που προέκυψαν με την ριζική αλλαγή της νομοθεσίας περί προμηθειών του δημοσίου και τόσο εσείς, όσο και ο ενημερωμένος πρόεδρος του Σωματείου σπεύσατε να συμφωνήσετε.

2. Παρά τα προβλήματα που προκάλεσε η αλλαγή της νομοθεσίας περί προμηθειών η ενασχόλησή μου με το θέμα μου δημιούργησε την εντύπωση ότι κάποια πράγματα θα μπορούσαν να έχουν γίνει λίγο ενωρίτερα και για το λόγο αυτό ενημέρωσα, τόσο τον διευθυντή των Οικονομικών Υπηρεσιών όσο και την Τμηματάρχη του Τμήματος Προμηθειών ότι θα εισηγηθώ στον δήμαρχο την διενέργεια ΕΔΕ ώστε να βρούμε ποιος έφταιξε και, το κυριότερο, τι έφταιξε ώστε να μην επαναλάβουμε το λάθος. Μου απήντησαν και οι δύο ότι δεν έχουν πρόβλημα με αυτή μου την απόφαση.

Όπως σας θύμισα και ενωρίτερα, ο Γενικός Γραμματέας δεν έχει δικαίωμα να διατάξει ΕΔΕ. Σας πρότεινα να δώσετε εντολή για ΕΔΕ, την οποία δεχτήκατε. Αλλά την άλλη μέρα αλλάξατε γνώμη και μου είπατε να μην προχωρήσουμε σε ΕΔΕ.  Το ίδιο συνέβη και στην  περίπτωση ενός προβλήματος στη λειτουργία των Παιδιών σταθμών. Και σε αυτή την περίπτωση δεχτήκατε την πρόταση μου για ΕΔΕ, αλλά την άλλη μέρα αλλάξατε γνώμη και μου είπατε νε μην προχωρήσουμε.

3. Η τρίτη πιθανή πηγή προβλημάτων στην ομαλή διαδικασία προμηθειών ενός δήμου είναι η έλλειψη δύο βασικών λειτουργικών προϋποθέσεων:

Η πρώτη προϋπόθεση είναι να υπάρχει επαρκής συνεννόηση και αλληλοενημέρωση μεταξύ της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και των Διευθύνσεων του Δήμου που θα χρειαστούν υλικά ή υπηρεσίες.  

(α) Ζήτησα από την Τμηματάρχη των προμηθειών να προβεί το Τμήμα της στην σύνταξη ενός ‘ΟδηγούΠρομηθειών’, στον οποίο θα περιγράφονται αναλυτικά οι νέες διαδικασίες που προβλέπονται για τις προμήθειες του Δημοσίου. 

(β) Τον εν λόγω οδηγό, αφενός τον μοιράσαμε σε όλες τις Διευθύνσεις του Δήμου και αφετέρου τον παρουσιάσαμε στις προγραμματισμένες συναντήσεις εργασίας μεταξύ Δημάρχου, Γενικού Γραμματέα και Διευθυντών του δήμου που είχαμε καθιερώσει σε μηνιαία βάση.

Η δεύτερη βασική προϋπόθεση είναι η σωστή προετοιμασία σύνταξης του Προϋπολογισμού του δήμου. Είναι προφανές, ότι αν σε έναν προϋπολογισμό δεν έχουν προβλεφθεί κονδύλια για μερικές απαραίτητες προμήθειες ή έργα, η λειτουργία του δήμου θα αντιμετωπίσει προβλήματα. Αλλά πώς, από ποιους και με ποιες διαδικασίες συντάσσεται ένας προϋπολογισμός;

Αν θυμάμαι καλά, πρέπει τα τελευταία τρία χρόνια να έχουμε αποστείλει για έγκριση στην Αποκεντρωμένη περί τους 10 προϋπολογισμούς, υπολογίζοντας και τις αναμορφώσεις. Για κάποιο ακατανόητο λόγο, πιθανόν να είμαι  ο μοναδικός Γενικός Γραμματέας δήμου στην Ελλάδα που από την πρώτη ημέρα που βρέθηκα στο δήμο και μέχρι σήμερα, ουδέποτε κλήθηκα να μετάσχω στις διαδικασίες σύνταξης ή αναμόρφωσης των προϋπολογισμών του δήμου. Το ίδιο συνέβη και με τα Τεχνικά Προγράμματα του δήμου.

Γνωρίζω ότι απευθύνομαι σε ένα νέο, μορφωμένο και γνωστό για την ομαδικότητά του σύγχρονο πολιτικό. Συνεπώς, οφείλω να αποκλείσω το ενδεχόμενο η μη πρόσκληση του Γενικού Γραμματέα σε τόσο σημαντικές διοικητικές διαδικασίες να οφείλεται σε άσκηση από την πλευρά τουπαρωχημένων και ανεπίτρεπτων πρακτικών στενής παρεΐστικης Διοίκησης.

Να θυμίσω πως τις μηνιαίες συναντήσεις που προανέφερα μεταξύ των  Διευθυντών, του Δημάρχουκαι του Γενικού Γραμματέα τις καθιερώσαμε μετά από δική μου προς εσάς εισήγηση προκειμένου να εγκαταστήσουμε ένα κλίμα διατομεακής συνεργασίας μεταξύ των διευθυντικών στελεχών του δήμου. Τις δεχτήκατε απρόθυμα και μετά από κάποιους μήνες τις σταματήσαμε χωρίς να κρίνετε αναγκαίο να συζητήσουμε τους λόγους αυτής της κατάργησης. Απλώς άκουσα από ένα διευθυντικό στέλεχος σχετικά με αυτές τις συναντήσεις, τη φράση «δεν έχουμε να φάμε, ραπανάκια για την όρεξη!». Εντάξει. Δυστυχώς, δεν ήταν ο μόνος με παράξενες αντιλήψεις για τις διαδικασίες σύγχρονης Διοίκησης.

Ας έλθουμε σε μια άλλη σοβαρή αιτίαση προς το πρόσωπό μου που περιέχεται στο κείμενό σας:

«…την έλλειψη συντονισμού των υπηρεσιών του δήμου κατά την ενάσκηση του έργου τους, την μη εκπόνηση εκ μέρους σας μελετών και εισηγήσεων για τη βελτίωση και προαγωγή των λειτουργιών του Δήμου, την έλλειψη μέριμνας για την συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικής δράσης των υπηρεσιών του δήμου…»

Σε μια συζήτησή μας στα τέλη του 2014 σας μίλησα για την ανάγκη να υποβάλλουν όλες οι Διευθύνσεις ένα διμηνιαίο απολογισμό πεπραγμένων. Το δεχτήκατε, ενημέρωσα με υπηρεσιακό σημείωμα όλους τους Διευθυντές και ξεκίνησε η υποβολή από τις Διευθύνσεις της αναφοράς των πεπραγμένων ανά δίμηνο. Οι αναφορές αυτές αναρτήθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα του δήμου και υπάρχουν -αποπνέοντας μια λυπηρή εικόνα- μέχρι σήμερα.

Μετά από λίγους μήνες, σας ενημέρωσα ότι μερικοί Διευθυντές δεν υποβάλλουν απολογισμούς πεπραγμένων, αλλά δεν εισέπραξα καμία αντίδραση, όπως δεν εισέπραξα καμία αντίδραση και τον επόμενο μήνα που σας ανέφερα εκ νέου το πρόβλημα...

Σε μία άλλη υπηρεσιακή μας συζήτηση, σας έπεισα για την ανάγκη συστηματικής παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας και της ομαλής ροής υλοποίησης του έργου των Δημοτικών υπηρεσιών. Το δεχτήκατε και μου ζητήσατε λεπτομερέστερη πρόταση.

Την επόμενη, συζήτησα το θέμα με το ικανότερο στέλεχος της Διεύθυνσης Προγραμματισμού, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι θα μου βρει από το διαδίκτυο ελεύθερες εφαρμογές για την παρακολούθηση έργου. Σε δύο μέρες το στέλεχος ήρθε πράγματι με δύοδιαφορετικές εφαρμογές. Του είπα ότι φοβάμαι πως το προσωπικό θα τις βρει πολύ δύσκολες και του ζήτησα να προσπαθήσει να βρει μια πραγματικά απλή εφαρμογή. Το έκανε, και την επόμενη ημέρα σας την παρουσίασα.

Η απάντησή σας στην ελεύθερη εφαρμογή παρακολούθησης έργου που σας παρουσίασα ήταν ότι τη βρίσκετε εξαιρετικά πολύπλοκη και δεν υπάρχει καμιά περίπτωση το προσωπικό να μπορέσει να την εφαρμόσει. Μου ζητήσατε κάτι πολύ πιο απλό, κάτι στη μορφή ενός φύλλου excel.

Φτιάχτηκε μια απλή εφαρμογή στα πλαίσια των πολλών δυνατοτήτων που παρέχει το σημερινό excel.Φτιάχτηκε φάκελος με τα φύλλα των excel όπου ο υπάλληλος, συνήθως διευθυντής η τμηματάρχης που χρεωνόταν μια δράση, συμπλήρωνε κάποια αρχικά στοιχεία και στη συνέχεια χρεωνόταν- διατομεακά και με χρονικό προσδιορισμό- την παρακολούθηση των σταδίων εξέλιξης. Αν υπήρχε υπέρβαση του αρχικώς δηλωθέντος χρόνου εκτέλεσης το excel άλλαζε χρώμα αναλόγως με την καθυστέρηση από τον εκτιμηθέντα χρόνο, ενώ σε μια στήλη η αποτελεσματικότητα του υπαλλήλου που είχε χρεωθεί την παρακολούθηση υλοποίησης της δράσης ξεκινούσε από το 100% στην περίπτωση έγκαιρης υλοποίησης και μειωνόταν αυτομάτως όσο η καθυστέρηση μεγάλωνε.

Με το που ξεκίνησε η εφαρμογή είχαμε μια μικρή επανάσταση - κυρίως από τους Τεχνικούς. Άλλοι δήλωσαν ότι έχουν σοβαρότερη δουλειά να κάνουν «από το να ασχολούνται με εξελάκια», άλλοι απόρησαν με την «γραφειοκρατική αντίληψη που έχουμε για τη διοίκηση έργου» και άλλοι ξαναχρησιμοποίησαν την αγαπημένη τους φράση «δεν έχουμε να φάμε, ραπανάκια για την όρεξη!». Θα ήταν πιο ειλικρινής αν τα αποκαλούσε «κρεμαστάρια», αλλά ας δείξουμε κατανόηση.

Μετά από μερικούς μήνες λειτουργίας του συστήματος διεπιστώθη ότι τρείς τεχνικοί δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους και σας ενημέρωσα σχετικά. Μου απαντήσατε ότι δεν μπορείτε να τους πιέσετε γιατί «θα κατεβάσουν τα μολύβια».

Στον επόμενο μήνα, μάλιστα, που ζητήσατε να σταματήσουμε τη λειτουργία του συστήματος.

Μερικούς μήνες μετά από την παύση λειτουργίας του συστήματος διαπιστώσατε ότι αυτό είχε εμφανείς αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του παραγόμενου από τις υπηρεσίες έργου και μου ζητήσατε να επανεργοποιήσουμε το σύστημα, πράγμα που έκανα. 

Να σας θυμίσω πως είχαμε πολύ θετικά σχόλια από το προεδρείο του Συλλόγου εργαζομένων για την απόφαση επανενεργοποίησης του συστήματος!

Αμέσως μετά την επανενεργοποίηση του συστήματος, υπήρξε από τα στελέχη μια πληθώρα ενημέρωσης- με τη μορφή αναρίθμητων υποβολών προς εμέ φορμών παρακολούθησης έργου, αρκετές από τις οποίες μάλιστα σας προωθούσα. Οι φόρμες αυτές αφορούσαν σε περισσότερες από 30 δράσεις του Δήμου που ευρίσκοντο ταυτοχρόνως σε εξέλιξη και τις έστελναν οι υπεύθυνοι υπάλληλοι μόλις υπήρχε οποιαδήποτε εξέλιξη. Άντε τώρα να εξηγήσεις στον κουρέα μου με τι ασχολιόμουν στο δήμο...

Για άλλη μια φορά, τη συμπλήρωση της φόρμας εξέλιξης ενός έργου την έκαναν όλοι οι αρμόδιοι υπάλληλοι εκτός από τους ίδιους τρεις γνωστούς τεχνικούς. Σας ενημέρωσα για αυτή την άρνηση εκτέλεσης καθήκοντος  από την πλευρά των υπαλλήλων και μερικές ημέρες μετά μου ξανά-ζητήσατε να ξανά-σταματήσω τη λειτουργία του συστήματος. Το ξανα-σταμάτησα. 

Κράτησα για το τέλος την πρώτη αιτίασή σας…

«... συγκεκριμένα αναφέροντας την πρόσφατη εμπλοκή της διοίκησης του Δήμου με την εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών λόγω της μη διενέργειας των απαιτούμενων ενεργειών σε υπάλληλο με πλαστό πτυχίο…» 

Το ότι υπάρχουν εργαζόμενοι με σοβαρά προβλήματα στα πιστοποιητικά του υπηρεσιακού τους σας το είχα θέσει τόσο εγώ όσο και στελέχη Σωματείου εργαζομένων στο δήμο μας. Όπως  σας θύμισα και στην αρχή αυτού του κειμένου, το άρθρο 59 του Καλλικράτη ορίζει ότι οι πράξεις πειθαρχικού περιεχομένου είναι αρμοδιότητα του δημάρχου. Ζητήσατε από κάποιον να εκδώσει σχετική πράξη και το αρνήθηκε ή το παρέλειψε; Το ότι δεν μου απαντήσατε όταν σας ανέφερα ότι κάποιοι υπάλληλοι έχουν σοβαρά προβλήματα με τα πιστοποιητικά τους το εξέλαβα -και το πιστεύω ειλικρινά και τώρα- ότι θέλατε να εξετάσετε λεπτομερώς και να σκεφτείτε νηφάλια το θέμα ώστε να μην προβείτε σε ενέργειες που μπορεί να αδικούσαν κάποιο εργαζόμενο.

Σύμφωνοι, κάποιες ενέργειες έπρεπε να τις έχετε κάνει ενωρίτερα, αλλά απλώς έχετε καθυστερήσει να τις κάνετε. Άλλωστε, δεν αποτελεί μυστικό ότι δεν βιάζεστε να πάρετε αποφάσεις. Σε κάθε περίπτωση, ουδέποτε ζητήσατε «κουκούλωμα» των υποθέσεων υπαλλήλων που έχουν προβλήματα στον υπηρεσιακό τους φάκελο, όπως δεν ζητήσατε ποτέ γενικώς να προβούν οι υπηρεσίες σε κάποια παράτυπη ή παράνομη ενέργεια.

Με βάση όλα τα ανωτέρω, αποτελεί έλλειψη ειρμού, αποτελεί ασυναρτησία, να νομίζουμε ότι μπορούμε πειστικά να χρεώσουμε σε κάποιον παραλείψεις για διαδικασίες από τις οποίες είτε τον αποκλείσαμε είτε του ζητήσαμε να διακόψει.

Κλείνοντας,

Ξαναδιαβάστε, αν βρείτε λίγο χρόνο, το κείμενο που μου στείλατε. Είναι ένα κείμενο που με θύμωσε. Αν ήσασταν ο παραλήπτης ενός αντίστοιχου κειμένου δεν θα θυμώνατε; Σας επαναλαμβάνω, κύριε Δήμαρχε: μια φράση όπως «γιατί δεν ταιριάζουν τα χνώτα μας», θα μου αρκούσε για να παραιτηθώ. Και θα ήταν και τόσο κοντά στην πραγματικότητα!!

Τέλος, και δεδομένου ότι αναφέρομαι σε αρκετά σημεία στις επαφές και τη στενή και συχνή συνεργασία που είχα με στελέχη του δήμου θεωρώ πως έχω την ηθική υποχρέωση να κοινοποιήσω, σε όσους τουλάχιστον έχω πρόχειρη την ηλεκτρονική τους διεύθυνση, την παρούσα «υποβολή απόψεων».

Με τη δέουσα εκτίμηση,

Παύλος Ιωακείμ








Όροι χρήσης
Διαφημίσεις
Ταυτότητα
Επικοινωνία
Μέλη
Τηλέφωνο επικοινωνίας
6970339608

Αριθμός Μητρώου Online Media: 13444
www.dimotisnews.gr © 2018 All rights reserved