ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Παραλιακός Πεζόδρομος: Σοβαρός κίνδυνος για νέο Μάτι - Δεν υπάρχει πρόσβαση διαφυγής των πολιτών σε περίπτωση φωτιάς
×
AΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΠΙΤΙ-ΚΗΠΟΣ ΥΓΕΙΑ LIFESTYLE ΤΑΞΙΔΙΑ ΕΞΟΔΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΟ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ OΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΨΙΘΥΡΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΡΘΡΩΝ
Κυριακή 16 Μαρτίου 2025
6:34 πμ - 6:33 μμ



LIFESTYLE - Μαραθώνας
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Παραλιακός Πεζόδρομος: Σοβαρός κίνδυνος για νέο Μάτι - Δεν υπάρχει πρόσβαση διαφυγής των πολιτών σε περίπτωση φωτιάς
Διαβάστηκε 3945 φορές

17-07-2022
Από τo Dimotisnews


Αφορμή για το άρθρο που διαβάζετε, αποτέλεσε μια ανάρτηση του Τοπογράφου Μηχανικού, π. Αντιδημάρχου Νέας Μάκρης, Βασίλη Κουλουμπή.
Γράφει λοιπόν ο κ. Κουλουμπής στην ανάρτηση του (1/7/2022): «Σχετικά με την υλοποίηση του παραλιακού πεζόδρομου (μελέτη ΥΠΕΧΩΔΕ 1987) σας ενημερώνω ότι το νότιο τμήμα του φτάνει μέχρι τον Άγιο Νικόλαο στην Ραφήνα και το βόρειο τμήμα του φτάνει μέχρι τα όρια του Εθνικού Πάρκου στον Σχινιά…
Δυστυχώς έχει υλοποιηθεί επί εδάφους μόνο στο τμήμα της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα (μέχρι την παραλία Αγίου Παντελεήμονα).
Σήμερα το ΥΠΕΘΑ επικαλείται τα θέρετρα (ΘΑΛΑ και ΘΑΑΑ) έχουν γίνει στρατόπεδα (ΚΑΑΥ και ΚΕΔΑ/Ζ) και δεν μπορεί να «περάσει» ο παραλιακός πεζόδρομος (βλέπε σημερινές φωτογραφίες)
Όλοι γνωρίζουμε ότι είναι θέρετρα και σ’ ένα μήκος περίπου 1.700 μ. δεν υπάρχει πρόσβαση στην παραλία από τους κατοίκους… και σε περίπτωση φωτιάς θα έχουμε τα ίδια τραγικά αποτελέσματα και στην Αγία Μαρίνα και στο Ζούμπερι.
Άμεσα υλοποίηση του παραλιακού πεζόδρομου όπως είχε σχεδιαστεί το 1987».

ZOUBERI_KAAY_2
Νότια πλευρά ΚΑΑΥ.
ZOUBERI_KAAY_4
Βόρεια πλευρά ΚΑΑΥ.
ZOUBERI_KEDAZ
Νότια πλευρά ΚΕΔΑ/Ζ.
ZOUBERI_KEDAZ_3
Βόρεια πλευρά ΚΕΔΑ/Ζ.

Επικοινωνήσαμε με τον Βασίλη Κουλουμπή, ο οποίος πολύ πρόθυμα μας ξετύλιξε το κουβάρι του παραλιακού πεζόδρομου.
«Αυτό είναι ένα θέμα που έχει δείξει προσωπικό ενδιαφέρον και ο π. πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, γιατί ο παραλιακός πεζόδρομος έχει σχεδιασθεί μέχρι το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου, μπροστά από το σπίτι του» μας λέει ο κ. Κουλουμπής και συνεχίζει «Για τον λόγο αυτό πριν μερικούς μήνες πήγαμε στο γραφείο του, ο Σπύρος Λιβαθινός, ο Νίκος Χατζηγιάννης κι εγώ».
«ΤΩΡΑ που υλοποιείται το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το Μάτι προβλέπει παραλιακό πεζόδρομο ΜΟΝΟ μπροστά από το Μάτι και σταματά στη μάντρα του ΚΑΑΥ. Έτσι θα έχουμε τον πεζόδρομο από τη μια μεριά να φθάνει στο DIVERS, στη μάντρα του ΚΕΔΑ/Ζ και από την άλλη στη μάντρα του ΚΑΑΥ. Έχουμε 1.700 μ. χωρίς παραλιακό πεζόδρομο γιατί το ΥΠΕΘΑ αρνείται να περάσει μπροστά από τα θέρετρα ο παραλιακός πεζόδρομος», συμπληρώνει ο κ. Κουλουμπής.
Όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο Βασίλης Κουλουμπής, ο Δήμαρχος Μαραθώνος, Στέργιος Τσίρκας, στον οποίο έθεσε το θέμα, δεν απαιτεί, δεν αναδεικνύει το θέμα, γιατί απλούστατα δεν θέλει να χαλάσει τις άριστες σχέσεις του με την εκκλησία, που έχει «καταπατήσει» κι αυτή μέρος του αιγιαλού στην ίδια περιοχή και ουσιαστικά συμφωνεί να πάει γύρω - γύρω ο πεζόδρομος, δηλαδή από την Μικράς Ασίας - Αγίου Ανδρέα - Λεωφ. Ποσειδωνος και να φτάσει στο La Costa.
Έτσι όμως χάνεται μια μεγάλη ευκαιρία να υλοποιηθεί ο αρχικός σχεδιασμός του ΥΠΕΧΩΔΕ, από το 1987, επί υπουργίας του Κώστα Λαλιώτη και ελλοχεύει πλέον ο κίνδυνος ότι σε περίπτωση φωτιάς να επαναληφθεί η ίδια τραγωδία όπως τον Ιούλιο του 2018 στο Μάτι.

Πήρε θέση και ο Σύλλογος Ελλήνων Πολεοδόμων & Χωροτακτών

Με επιστολή του ο Σύλλογος Ελλήνων Πολεοδόμων & Χωροτακτών ( ΣΕΠΟΧ), ζητά από την κυβέρνηση να επεκταθεί ο παραλιακός πεζόδρομος - ποδηλατοδρόμος από το Μάτι μέχρι την Νέα Μάκρη, μπροστά από τα θέρετρα Στρατού, Αεροπορίας, Αστυνομίας, Εκκλησίας, Κατασκηνώσεων Υπουργείου Υγείας.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «... κρίνεται θετική η πρόβλεψη για ενιαίο παραλιακό περίπατο και την εξεύρεση διόδων προς την παραλία, στην κατεύθυνση διεύρυνσης τού δημόσιου και ανοιχτού χαρακτήρα τού παράκτιου μετώπου, σύμφωνα με την προέγκριση και το ερευνητικό τού ΕΜΠ. Είναι σημαντική και κανονιστική κατοχύρωσή του από το ΕΠΣ, καθώς και η υλοποίηση τής απελευθέρωσης τής παραλιακής ζώνης από περιφράξεις.
ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ, ΚΡΙΣΙΜΗ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΠΑΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ Δ.Ε. ΝΕΑΣ ΜΑΚΡΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΖΟΥΜΠΕΡΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ / ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΠΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ».

Βασίλης Κουλουμπής: O κ. Τσίρκας είναι «γυμνός»

KOULOUBIS_VASSILISΣε σημερινή (σ.σ. Κυριακή 17/7) επικοινωνία που είχαμε με τον Τοπογράφο Μηχανικό, Βασίλη Κουλουμπή, μας δήλωσε: «O Δήμαρχος κ. Τσίρκας και το επιτελείο του είναι περιορισμένων δυνατοτήτων και ως εκ τούτου δεν μπορεί να διαχειριστεί μεγάλα και σοβαρά θέματα που επιζητούν άμεση λύση, όπως είναι τα ΧΥΤΑ-ΧΥΤΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ και η ανασυγκρότηση των καμένων οικισμών ΠΡΟΒΑΛΙΝΘΟΣ - ΑΜΠΕΛΟΥΠΟΛΗ - ΜΑΤΙ - ΝΕΟΣ ΒΟΥΤΖΑΣ».









ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ


Διαβάστε επίσης
 
Μαραθώνας - LIFESTYLE
Ημερίδα στον Μαραθώνα: «Δάσος! Χθες, Σήμερα...
 
Μαραθώνας - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Δήμος Μαραθώνος: Έλεγχος της ποιότητας του...
 
Μαραθώνας - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Λαϊκή Συσπείρωση Μαραθώνα: Κάλεσμα για παράσταση...
 
Μαραθώνας - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
160+ ΘΥΜΑΤΑ δεν ειναι ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑΤΑ! Ζητούμε...





Κυριακή 16 Μαρτίου 2025
6:34 πμ - 6:33 μμ


ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ


LIFESTYLE - Μαραθώνας
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Παραλιακός Πεζόδρομος: Σοβαρός κίνδυνος για νέο Μάτι - Δεν υπάρχει πρόσβαση διαφυγής των πολιτών σε περίπτωση φωτιάς
Διαβάστηκε 3945 φορές

17-07-2022
Από τo Dimotisnews
Αφορμή για το άρθρο που διαβάζετε, αποτέλεσε μια ανάρτηση του Τοπογράφου Μηχανικού, π. Αντιδημάρχου Νέας Μάκρης, Βασίλη Κουλουμπή.
Γράφει λοιπόν ο κ. Κουλουμπής στην ανάρτηση του (1/7/2022): «Σχετικά με την υλοποίηση του παραλιακού πεζόδρομου (μελέτη ΥΠΕΧΩΔΕ 1987) σας ενημερώνω ότι το νότιο τμήμα του φτάνει μέχρι τον Άγιο Νικόλαο στην Ραφήνα και το βόρειο τμήμα του φτάνει μέχρι τα όρια του Εθνικού Πάρκου στον Σχινιά…
Δυστυχώς έχει υλοποιηθεί επί εδάφους μόνο στο τμήμα της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα (μέχρι την παραλία Αγίου Παντελεήμονα).
Σήμερα το ΥΠΕΘΑ επικαλείται τα θέρετρα (ΘΑΛΑ και ΘΑΑΑ) έχουν γίνει στρατόπεδα (ΚΑΑΥ και ΚΕΔΑ/Ζ) και δεν μπορεί να «περάσει» ο παραλιακός πεζόδρομος (βλέπε σημερινές φωτογραφίες)
Όλοι γνωρίζουμε ότι είναι θέρετρα και σ’ ένα μήκος περίπου 1.700 μ. δεν υπάρχει πρόσβαση στην παραλία από τους κατοίκους… και σε περίπτωση φωτιάς θα έχουμε τα ίδια τραγικά αποτελέσματα και στην Αγία Μαρίνα και στο Ζούμπερι.
Άμεσα υλοποίηση του παραλιακού πεζόδρομου όπως είχε σχεδιαστεί το 1987».

ZOUBERI_KAAY_2
Νότια πλευρά ΚΑΑΥ.
ZOUBERI_KAAY_4
Βόρεια πλευρά ΚΑΑΥ.
ZOUBERI_KEDAZ
Νότια πλευρά ΚΕΔΑ/Ζ.
ZOUBERI_KEDAZ_3
Βόρεια πλευρά ΚΕΔΑ/Ζ.

Επικοινωνήσαμε με τον Βασίλη Κουλουμπή, ο οποίος πολύ πρόθυμα μας ξετύλιξε το κουβάρι του παραλιακού πεζόδρομου.
«Αυτό είναι ένα θέμα που έχει δείξει προσωπικό ενδιαφέρον και ο π. πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, γιατί ο παραλιακός πεζόδρομος έχει σχεδιασθεί μέχρι το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου, μπροστά από το σπίτι του» μας λέει ο κ. Κουλουμπής και συνεχίζει «Για τον λόγο αυτό πριν μερικούς μήνες πήγαμε στο γραφείο του, ο Σπύρος Λιβαθινός, ο Νίκος Χατζηγιάννης κι εγώ».
«ΤΩΡΑ που υλοποιείται το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για το Μάτι προβλέπει παραλιακό πεζόδρομο ΜΟΝΟ μπροστά από το Μάτι και σταματά στη μάντρα του ΚΑΑΥ. Έτσι θα έχουμε τον πεζόδρομο από τη μια μεριά να φθάνει στο DIVERS, στη μάντρα του ΚΕΔΑ/Ζ και από την άλλη στη μάντρα του ΚΑΑΥ. Έχουμε 1.700 μ. χωρίς παραλιακό πεζόδρομο γιατί το ΥΠΕΘΑ αρνείται να περάσει μπροστά από τα θέρετρα ο παραλιακός πεζόδρομος», συμπληρώνει ο κ. Κουλουμπής.
Όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο Βασίλης Κουλουμπής, ο Δήμαρχος Μαραθώνος, Στέργιος Τσίρκας, στον οποίο έθεσε το θέμα, δεν απαιτεί, δεν αναδεικνύει το θέμα, γιατί απλούστατα δεν θέλει να χαλάσει τις άριστες σχέσεις του με την εκκλησία, που έχει «καταπατήσει» κι αυτή μέρος του αιγιαλού στην ίδια περιοχή και ουσιαστικά συμφωνεί να πάει γύρω - γύρω ο πεζόδρομος, δηλαδή από την Μικράς Ασίας - Αγίου Ανδρέα - Λεωφ. Ποσειδωνος και να φτάσει στο La Costa.
Έτσι όμως χάνεται μια μεγάλη ευκαιρία να υλοποιηθεί ο αρχικός σχεδιασμός του ΥΠΕΧΩΔΕ, από το 1987, επί υπουργίας του Κώστα Λαλιώτη και ελλοχεύει πλέον ο κίνδυνος ότι σε περίπτωση φωτιάς να επαναληφθεί η ίδια τραγωδία όπως τον Ιούλιο του 2018 στο Μάτι.

Πήρε θέση και ο Σύλλογος Ελλήνων Πολεοδόμων & Χωροτακτών

Με επιστολή του ο Σύλλογος Ελλήνων Πολεοδόμων & Χωροτακτών ( ΣΕΠΟΧ), ζητά από την κυβέρνηση να επεκταθεί ο παραλιακός πεζόδρομος - ποδηλατοδρόμος από το Μάτι μέχρι την Νέα Μάκρη, μπροστά από τα θέρετρα Στρατού, Αεροπορίας, Αστυνομίας, Εκκλησίας, Κατασκηνώσεων Υπουργείου Υγείας.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «... κρίνεται θετική η πρόβλεψη για ενιαίο παραλιακό περίπατο και την εξεύρεση διόδων προς την παραλία, στην κατεύθυνση διεύρυνσης τού δημόσιου και ανοιχτού χαρακτήρα τού παράκτιου μετώπου, σύμφωνα με την προέγκριση και το ερευνητικό τού ΕΜΠ. Είναι σημαντική και κανονιστική κατοχύρωσή του από το ΕΠΣ, καθώς και η υλοποίηση τής απελευθέρωσης τής παραλιακής ζώνης από περιφράξεις.
ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ, ΚΡΙΣΙΜΗ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΠΑΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ Δ.Ε. ΝΕΑΣ ΜΑΚΡΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΖΟΥΜΠΕΡΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ / ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΠΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ».

Βασίλης Κουλουμπής: O κ. Τσίρκας είναι «γυμνός»

KOULOUBIS_VASSILISΣε σημερινή (σ.σ. Κυριακή 17/7) επικοινωνία που είχαμε με τον Τοπογράφο Μηχανικό, Βασίλη Κουλουμπή, μας δήλωσε: «O Δήμαρχος κ. Τσίρκας και το επιτελείο του είναι περιορισμένων δυνατοτήτων και ως εκ τούτου δεν μπορεί να διαχειριστεί μεγάλα και σοβαρά θέματα που επιζητούν άμεση λύση, όπως είναι τα ΧΥΤΑ-ΧΥΤΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ και η ανασυγκρότηση των καμένων οικισμών ΠΡΟΒΑΛΙΝΘΟΣ - ΑΜΠΕΛΟΥΠΟΛΗ - ΜΑΤΙ - ΝΕΟΣ ΒΟΥΤΖΑΣ».





Όροι χρήσης
Σχετικά με τα cookies
Διαφημίσεις
Ταυτότητα
Επικοινωνία
Μέλη
Τηλέφωνο επικοινωνίας
6977232183

Αριθμός Μητρώου Online Media: 13444
www.dimotisnews.gr © 2025 All rights reserved