×
AΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΠΙΤΙ-ΚΗΠΟΣ ΥΓΕΙΑ LIFESTYLE ΤΑΞΙΔΙΑ ΕΞΟΔΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΟ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ OΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΨΙΘΥΡΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΡΘΡΩΝ
H ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies.
Εφόσον πλοηγήστε σε αυτήν και χρησιμοποιείτε τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Το κατάλαβα
Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019
7:09 πμ - 7:30 μμ



ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ - Αρτέμιδα
Χωρίς φως στον ορίζοντα η Σχολική Στέγη στην Αρτέμιδα
Διαβάστηκε 1297 φορές

20-10-2018
Από τoν Δημήτρη Πνευματικάτο
Δημοσιογράφος


Η Αρτέμιδα Αττικής, κατά το γνωστότερο Λούτσα, τις δεκαετίες 1990 και 2000 γνώρισε μια πρωτοφανή πληθυσμιακή ανάπτυξη, λόγω γειτνίασης της με το αεροδρόμιο, τα ολυμπιακά έργα και τις φυσικές παραλιακές ομορφιές που διαθέτει. 
Όμως, από τις δεκαετίες 1960 και 1970 που άρχισε να επιλέγεται και ως μόνιμη κατοικία, η πολιτεία την άφησε -ίσως ηθελημένα-  να αναπτύσσεται στην τύχη της. Η άναρχη δόμηση, το κλείσιμο των ματιών σε κάθε είδους οικοδομικές παρανομίες, με τη δικαιολογία ο φτωχός κοσμάκης να  βρει κάπου φτηνή στέγη, τη μετέτρεψε σε αναρχούπολη. Οι περισσότεροι δρόμοι της είναι «φαρδιά» μονοπάτια και χωρίς κανένα ρυμοτομικό σχέδιο και η παραλία της, μήκος περίπου 12 χιλιόμετρα, κακοποιημένη είτε από επιχειρηματικά συμφέροντα είτε από αδυναμία (διάβαζε πολιτική ανικανότητα) των εκάστοτε δημοτικών αρχών.
Ενώ λοιπόν, το Σχέδιο Πόλης προβλέπει πλέον των 200 Κοινόχρηστων Χώρων, (πλατείες, παιδικές χαρές, παρκινγκ) δεν έχει Κοινωφελείς, για ίδρυση σχολείων έχει λιγότερους από πέντε!
Με την αύξηση των μόνιμων κατοίκων, αυξήθηκαν οι ανάγκες για τη δημιουργία σχολικών μονάδων. Τα ήδη υπάρχοντα, δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν το σημερινό αριθμό μαθητών. Έτσι, έχουμε το φαινόμενο να «τσουβαλιάζονται» υπεράριθμοί μαθητές μέσα στις τάξεις και οι αίθουσες διδασκαλίας να είναι προκάτ.
Πως και γιατί, μια αλματώδης πληθυσμιακά πόλη, η Αρτέμιδα, έμεινε χωρίς σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες της σημερινής μαθητιώσας νεολαίας και το σπουδαιότερο τις σχεδόν ανυπέρβλητες δυσκολίες να κτιστούν σχολεία, θα προσπαθήσουμε  να φωτίσουμε με το σημερινό μας ρεπορτάζ.
Υπάρχουν πολλές θέσεις και απόψεις για τη δημιουργία του προβλήματος.
Η εφημερίδα «Ο ΔΗΜΟΤΗΣ» κατέγραψε απαντήσεις ενδιαφερομένων που χρόνια αγωνίζονται για την επίλυση του διαχρονικού πλέον προβλήματος της έλλειψης σχολικής στέγης στην Αρτέμιδα.
Το θέμα δεν νομίζουμε ότι ολοκληρώνεται με το σημερινό ρεπορτάζ. Οι στήλες της εφημερίδας είναι ανοικτές να φιλοξενήσει και άλλες απόψεις, όπως επίσης και να δεχθεί κριτική σε όσα κατέγραψε.
Σήμερα η Αρτέμιδα έχει: επτά (7) νηπιαγωγεία, επτά (7) δημοτικά, δύο (2) γυμνάσια, δύο (2) λύκεια και δύο παιδικούς σταθμούς. Το σύνολον περίπου των μαθητών που φοιτούν είναι 3500.
Συναντηθήκαμε, αρκετούς ενδιαφερόμενους δημότες και σε όλους τους συνομιλητές μας υποβάλαμε τα ίδια ερωτήματα και σταχυολογήσαμε τις εξής απαντήσεις:

Ερώτημα. Πως και γιατί δεν προβλέφθηκαν χώροι για ανέγερση σχολείων αφού στις δεκαετίες 1990 και 2000 η Αρτέμιδα είχε ενδείξεις για την αλματώδη πληθυσμιακή αύξηση που πλησίαζε; Γιατί τόσα χρόνια οι δημοτικές αρχές δεν προχώρησαν στην απαλλοτρίωση των χαρακτηρισμένων οικοπέδων για σχολεία;
Οικόπεδα έχουν προβλεφτεί. Όμως ποια οικόπεδα χαρακτηρίστηκαν για σχολεία; Όσα για διάφορες αιτίες δεν είχαν μεγάλη εμπορική αξία, ή δεν μπορούσαν να πωληθούν λόγο κληρονομικών διενέξεων, ή, τοποθεσίας. Έχουν ρέματα, σύνορα με αρχαιολογικούς χώρους κ.λπ. Αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα που έχουν περάσει δεκαετίες να μην έχει γίνει η τακτοποίηση τους. Φυσικά, δεν ήταν μόνο αυτές οι αιτίες. Η εναλλαγή δημάρχων στην εξουσία, η γραφειοκρατία, το μη εξειδικευμένο προσωπικό του Δήμου, η μικροπολιτική, να μη χαθούν ψήφοι από τους ιδιοκτήτες κ.λπ. Επίσης παρέμειναν άκαρπες οι χρονοβόρες προσπάθειες αλλαγής χρήσης οικοπέδων που προοριζόταν για πλατείες, αθλητικούς χώρους, κολυμβητήρια, να επαναχαρακτηριστούν  για σχολική στέγη.

Ερώτημα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Η Αρτέμιδα έχει επτά νηπιαγωγεία και μόνο το ένα είναι σε ιδιόκτητο κτίριο του Δήμου. Τα υπόλοιπα 6 σε ενοικιαζόμενους χώρους.
Το οικόπεδο της οδού Μακεδονίας, (περιοχή Βραυρώνας) που προορίζεται για το έκτο (6) δημοτικό, συνορεύει  ρέμα. Πρέπει να οριοθετηθεί, ίσως και να μπαζωθεί το ρέμα, να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες του κ.λπ. Μια διαδικασία που έχει άγνωστο χρόνο ολοκλήρωσης. Επίσης, όταν ακουγόταν η αγορά οικοπέδου ή ενοικίαση κτιρίου από το δήμο, ως δια μαγείας πολλαπλασιαζόταν  η τιμή πώλησης, ή, ενοικίασης.

Ερώτημα. Υποσχέσεις;
Υπήρχαν δύο υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν. Η πρώτη υπόσχεση δόθηκε από Μητροπολίτη  η δεύτερη από βουλευτή. Ο μεν πρώτος δημόσια  υποσχέθηκε σε γονείς και μαθητές ότι θα δωρίσει εκκλησιαστικό καθαρό οικόπεδο για να κτιστεί σχολείο και η βουλευτής, ότι θα ξεκαθαρίσει το γρηγορότερο δυνατόν το ιδιοκτησιακό καθεστώς όλων των οικοπέδων που προορίζονται για σχολεία. Φυσικά μέχρις στιγμής καμία από τις υποσχέσεις δεν υλοποιήθηκε, αν και έχουν περάσει αρκετά χρόνια.

Ερώτημα. Εξαθέσια, ή δωδεκαθέσια σχολεία;
Η πολιτική που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις ήταν το κτίσιμο 12θέσιων σχολείων και όχι 6θέσιων. Το 6θέσια σχολεία απαιτούν μικρότερο χώρο για να κτιστούν, φυσικά και λιγότερη χρηματική δαπάνη. Όμως ορισμένες ειδικότητες δασκάλων θα έπρεπε να μετακινούνται δηλαδή να πηγαίνουν και σε άλλα σχολεία να διδάξουν την ειδικότητά τους. Οι διάφορες κυβερνήσεις  υπεχώρησαν στα συνδικαλιστικά συμφέροντα και υιοθέτησαν το κτίσιμο των 12θέσεων σχολείων, με τα γνωστά αποτελέσματα, ειδικά στην πόλη της Αρτέμιδος.

Ερώτημα. Λυόμενες αίθουσες, αγορά οικοπέδου και γήπεδο «Αήττητου»:
Προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες αιθουσών, βρέθηκε η προσωρινή λύση να τοποθετούνται λυόμενες αίθουσες. Ωστόσο,  επιβεβαιώνεται το ρητό- «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού».
Οι Σύλλογοι και Ενώσεις γονέων και κηδεμόνων «θυμόνται» την έλλειψη σχολικών αιθουσών, η τη διδασκαλία σε λυόμενες αίθουσες, στην αρχή της κάθε σχολικής χρονιάς και καταφεύγουν σε άσκοπες και αναποτελεσματικές κινητοποιήσεις. Η απάντηση είναι: μόνο και μόνο για να έχουν λόγο ύπαρξης κάνουν αυτές τις κινητοποιήσεις.
Συγκεκριμένα: όταν η σημερινή δημοτική αρχή απεφάσισε την αγορά οικοπέδου για το κτίσιμο του 7ου δημοτικού σχολείου, νηπιαγωγείου και παιδικής χαράς, σε ενιαίο χώρο και ενώ υφίστατο μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο καταιγισμό πυρών από συμπολίτευση και αντιπολίτευση για την υπέρογκη δαπάνη των χρημάτων, κανείς Σύλλογος, ή, η Ένωση Γονέων δεν έκανε δυναμική παρέμβαση υπέρ της αγοράς του οικοπέδου.
Επίσης, οι δήθεν «θεματοφύλακες» των οικονομικών του Δήμου γιατί δεν αντέδρασαν που οι επισκευές και οι προσθήκες στο γήπεδο των Σπάτων που χρειάστηκαν ώστε να μπορεί να το έχει σαν έδρα η ποδοσφαιρική ομάδα «Αήττητος», παίζει στη Β΄ Εθνική κατηγορία και έχουν στοιχίσει στο δήμο μέχρι σήμερα και ακόμα δεν ολοκληρώθηκαν, πάνω από 250.000€;

Ο πρώην ΟΣΚ (Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων) είναι αλήθεια ότι στις διάφορες συναντήσεις σας έλεγαν δώστε μας καθαρά οικόπεδα και αμέσως θα σας κτίσουμε σχολεία;
Ναι είναι αλήθεια. Μάλιστα μας έλεγαν ότι σε 6μήνες θα αρχίσουν να κτίζουν σχολεία. Όμως οικόπεδα καθαρά δεν βρισκότανε. Ή πρέπει με κάποιο τρόπο να απαλλοτριωθούν τα χαρακτηρισμένα οικόπεδα, ή να αγοραστούν άλλα. Άλλος τρόπος δεν υπάρχει για να φτιαχτούν στο εγγύς μέλλον σχολεία.

Η λύσης της αγοράς γης είναι η καλύτερη και συντομότερη;
Στην προκειμένη περίπτωση ναι. Όμως η ελεύθερη αγορά έχει τους δικούς της κανόνες. Δυστυχώς οι ιδιοκτήτες των οικοπέδων, όταν πρόκειται για πώληση των ιδιοκτησιών τους στο Δήμο αυξάνουν την τιμή σε απαγορευτικά ύψη. Σημερινό παράδειγμα. Το κτίριο που υπάρχει στο τέλος της οδού Βραυρώνος και παλαιότερα στεγαζότανε το Γυμνάσιο έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον  να το ενοικιάσει ο Δήμος για να στεγάσει το 2ο Λύκειο. Επιχειρηματίας της περιοχής μας θέλησε να το αγοράσει, να το επισκευάσει, (σήμερα βρίσκεται εγκαταλελειμμένο) και να το ενοικιάσει στο Δήμο. Ο εν λόγω επιχειρηματίας προσέφερε ένα ικανοποιητικό ποσό στον ιδιοκτήτη του ακινήτου. Όμως η αγοραπωλησία ναυάγησε, αφού όπως λέγεται, εμφανίστηκε άλλος αγοραστής προσφέροντας μεγαλύτερο ποσό. Σήμερα το ακίνητο βρίσκεται σε πλειοδοτικό διαγωνισμό και φημολογείται ότι το μηνιαίο ενοίκιο που προσφέρει ο Δήμος ανέρχεται στο ποσόν των 10.000€.

Γκέλιας Δονάτος

Σε συνομιλία που είχαμε με το Δημοτικό Σύμβουλο, πρόεδρο του Πολιτιστικού Οργανισμού και διευθυντή του 4ου Δημοτικού Σχολείου κ. Γκέλια Δονάτο μας είπε: «Ο Δήμος μας δεν έχει επαρκή και εξειδικευμένα άτομα στην Υπηρεσία Πολεοδομίας. Με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην επίλυση πολεοδομικών προβλημάτων και ειδικά της σχολικής στέγης. Η έλλειψη σχολικών αιθουσών είναι διαχρονικό πρόβλημα που αν δεν βρεθεί άμεση λύση θα χειροτερεύσει στο μέλλον. Στα χαρτιά έχει ιδρυθεί και 3ο Γυμνάσιο και αναμένεται να βρεθεί, κατά την άποψη μου στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, ο κατάλληλος χώρος για την ανέγερση του. Στην περιοχή του Αγίου Κωνσταντίνου υπάρχει χαρακτηρισμένος χώρος για σχολείο, όμως πρέπει να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες του για να κτιστεί το 2ο Λύκειο. Η σημερινή διοίκηση, κληρονόμος πολλών προβλημάτων κάνει ότι είναι δυνατόν και έχει ως πρώτο σκοπό να κλείσει το πρόβλημα της σχολικής στέγης, καταργώντας τις λυόμενες αίθουσες».

Σαν επίλογος

Πολλοί από τους συνομιλητές μας αναφέρθηκαν στον όνομα του πρώην αντιδημάρχου και υπεύθυνου Παιδείας κ. Νίκου Κρόκου. Ο κ. Κρόκος, δάσκαλος, ασχολείται σχεδόν μια τριακονταετία με τη σχολική στέγη της Αρτέμιδος. Όπως ήταν φυσικό ζητήσαμε την άποψή του την οποία και δημοσιεύουμε κατωτέρω.

Υστερόγραμμα: Ο Δήμαρχος Δημήτρης Μάρκου και η σημερινή διοίκηση είναι αποφασισμένη να διαθέσει χρήματα για τα σχολεία. Όπως μας είπε, λεπτομέρειες στο επόμενο φύλλο, δεν είναι θέμα χρημάτων, αλλά χωροταξικό.

Σχολική Στέγη στο Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος

Καταρχάς κ. Πνευματικάτο σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα που μου δίνετε να περιγράψω την ακριβή εικόνα του προβλήματος της σχολικής στέγης στον Δήμο μας και κυρίως στην Αρτέμιδα, αλλά και των προσπαθειών που έγιναν και που… δεν έγιναν για τη λύση του, γιατί πιστεύω ότι είμαι από τους λίγους που γνωρίζουν το θέμα σε όλες του τις διαστάσεις και πτυχές!
Αγωνίζομαι για την ανέγερση σχολικών κτηρίων, στην πόλη μας, πολλά χρόνια και με θετικά αποτελέσματα,(2ο Δημοτικό, νέα πτέρυγα του 1ου Δημοτικού, 3ο Δημοτικό Αρτέμιδος)  παρόλο που κάποιοι «αγωνιστές του καναπέ και του f/b» θέλουν να περάσουν στον κόσμο το αντίθετο! (τον λόγο δεν τον κατάλαβα ποτέ!). Αγωνίστηκα από θέσεις εκτός «κέντρου εξουσίας», αλλά και ως Αντιδήμαρχος Παιδείας.
Το πρόβλημα ξεκινάει τρεις δεκαετίες πίσω! Όταν εκπονήθηκε το σχέδιο πόλης για πολλές περιοχές της Αρτέμιδος! Παρόλο που έβλεπαν ότι θα έχουμε αλματώδη αύξηση του πληθυσμού δεν χαρακτήρισαν οικόπεδα για σχολικά κτήρια σε κάθε Πολεοδομική Ενότητα (ΠΕ) ή, έστω, ανά δύο ΠΕ. Τότε ήταν πιο εύκολο να γίνει αυτό παρά εκ των υστέρων! Στα χρόνια που ακολούθησαν οι προσπάθειες  ήταν σποραδικές και ημιτελείς!
Τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 αποφασίστηκε να αγοραστούν  από τον ΟΣΚ δύο οικόπεδα και αν δεν αγωνιζόμαστε τότε οι γονείς και οι δάσκαλοι θα τα χάναμε κι αυτά γιατί αργούσε η ολοκλήρωση της αγοράς! Σ’ αυτά τα οικόπεδα χτίστηκαν το 2ο Δημοτικό Αρτέμιδος (1997) και το συγκρότημα Γυμνασίου Λυκείου Αρτέμιδος. Θα μπορούσε τότε να αγοράσει ο ΟΣΚ κι άλλα οικόπεδα ακόμη και για Νηπιαγωγεία. Δυστυχώς αυτό δεν έγινε!
Το πρόβλημα όμως διογκώθηκε και έγινε δυσεπίλυτο! Έπρεπε όμως να λειτουργήσουν τα σχολεία! Δύο λύσεις υπήρχαν, ή διπλοβάρδια ή οι λυόμενες αίθουσες!
Φυσικά η επιλογή ήταν η αποφυγή της διπλοβάρδιας, την οποία δεν ήθελε κανένας από τους γονείς! Να σταματήσουν, λοιπόν, οι «ειδήμονες» να κατακρίνουν! Ταυτόχρονα έπρεπε να προσπαθούμε για την ανέγερση των κτηρίων. Αυτό το πετύχαμε μετά από μεγάλο αγώνα στην ανέγερση του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αρτέμιδος.
Η άποψή μου, τότε, ήταν εξαρχής καθαρή!
1. Αγορές οικοπέδων εκτός σχεδίου (φθηνά οικόπεδα) και με τοπικό ρυμοτομικό θα τα παραδίδαμε στον ΟΣΚ καθαρά από πολεοδομικής άποψης, οποίος δεν χρειάζεται 6 μήνες(!) για να κτίσει ένα σχολείο αλλά τρία τουλάχιστον χρόνια μαζί με το χρόνο μελέτης και δημοπράτησης!
2. ΟΠΟΥ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ (πολλές πλατείες) αποχαρακτηρισμό πλατειών (μόνο!) και μέρους Αθλοπαιδιών (πολλά στρέμματα), όπως έγινε για το 3ο Δημοτικό Αρτέμιδος και χτίστηκε ένα από τα καλύτερα σχολεία της Ελλάδας. Αποχαρακτηρισμός έγινε και για το 4ο Δημοτικό Αρτέμιδος αλλά η προσπάθεια έμεινε εκεί για πολλά χρόνια!
Ως Αντιδήμαρχος Παιδείας και με τη βοήθεια των υπηρεσιών του Δήμου, Πολεοδομία, Τεχνική Υπηρεσία (ΤΥ), προχώρησα στην ιεράρχηση των προβλημάτων και αγωνιστήκαμε για τη λύση τους για ΟΛΑ ταυτόχρονα, αλλά δίνοντας βαρύτητα στα επείγοντα! Πάντα πίστευα ότι η  προσπάθεια λύσης  του προβλήματος της σχολικής στέγης ανήκει  στις Δημοτικές Αρχές και στην Πολιτεία! Τότε πρόσθεσα δύο ακόμη σκέλη στην άποψή μου για τη λύση του προβλήματος:
1. Η αγορά των χαρακτηρισμένων οικοπέδων σε συμφωνία με τους ιδιοκτήτες, με ένα τίμημα μεγαλύτερο της αντικειμενικής και μικρότερο, φυσικά, της εμπορικής αξίας. Έτσι ξεπερνούσαμε τον σκόπελο των μεμονωμένων (τοπικών) πράξεων εφαρμογής και την άρνηση των ιδιοκτητών γιατί η αποζημίωση ήταν στο ύψος των αντικειμενικών!
Αυτό το κάναμε πραγματικότητα για το 4ο Δημοτικό Αρτέμιδος για το οποίο συμφωνήσαμε με τους ιδιοκτήτες και προχωρήσαμε στην απόφαση αγοράς του συγκεκριμένου οικοπέδου. Θα ακολουθούσαν και τα οικόπεδα του 2ου Λυκείου και (πρώην) 2ου Γυμνασίου,(είχαμε συναντήσεις με τους ιδιοκτήτες), αλλά ακόμη δεν έγινε τίποτα, 2 χρόνια (σχεδόν) αφότου αντικαταστάθηκα!
2. Η αγορά οικοπέδων εντός σχεδίου, όσο το επέτρεπαν τα οικονομικά του δήμου!
Επιγραμματικά κατά την περίοδο αυτή έγιναν για τη λύση του προβλήματος της σχολικής στέγης: (Απάντηση στους μηδενιστές)
• Αλλαγή όρων δόμησης για το 4ο Δημοτικό Αρτέμιδος, 4ο Δημοτικό Σπάτων και 2ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος
• Γεωτεχνικές μελέτες στα παραπάνω οικόπεδα
• Αρχιτεκτονική μελέτη ανέγερσης του 2ου Γυμνασίου Αρτέμιδος
• Απόφαση αγοράς οικοπέδου εντός σχεδίου για το 7ο Δημοτικό Αρτέμιδος και ένα Νηπιαγωγείο
• Απόφαση αγοράς του χαρακτηρισμένου οικοπέδου για το 4ο Δημοτικό Αρτέμιδος
• Ανάθεση μελέτης από την ΚΤΥΠ (πρώην ΟΣΚ) για την ανέγερση του 4ου Δημοτικού Σπάτων, με δυνατότητα ανέγερσης και ενός Νηπιαγωγείου, στη Χριστούπολη
• Συμφωνία με χορηγό για αγορά (από τον ίδιο) οικοπέδου και ανέγερση (από τον ίδιο)  του 4ου Νηπιαγωγείου και δωρεάν παραχώρηση χρήσης του ακινήτου στον Δήμο! Η Δημοτική Αρχή, μετέπειτα, πρέπει να διέγραψε το αίτημα προτάσσοντας κάτι άλλο!
• Εκκίνηση διαδικασίας για την ανέγερση του 5ου Νηπιαγωγείου Σπάτων
• Εκκίνηση της διαδικασίας οριστικής λύσης για το 6ο Δημοτικό Αρτέμιδος και φυσικά 
• Η λειτουργία σε μισθωμένο χώρο του 2ου Λυκείου Αρτέμιδος
Αυτά και άλλα πολλά  έγιναν και όπως γνωρίζουμε όλοι, «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός»!
Για όλα αυτά χρειάστηκαν πάρα πολλές συναντήσεις με τους υπεύθυνους της ΚΤΥΠ, της Περιφέρειας, της Αποκεντρωμένης, του ΥΠΠΕΘ, πολλών υπηρεσιών του δημοσίου, του δήμου μας κλπ. Όλα αυτά πάντα με τη βοήθεια της πολεοδομίας του δήμου και κυρίως τη βοήθεια του κ. Ανδρώνη Χριστόφορου, τοπογράφου, υπαλλήλου της πολεοδομίας του δήμου μας.
Φυσικά είχαμε και τα εμπόδια που βάζουν κάποιοι συμπολίτες μας για να μην έχουν αποτέλεσμα αυτές οι προσπάθειες! Παράδειγμα στην αγορά του οικοπέδου για το 7ο Δημοτικό Αρτέμιδος, δεν ψήφισαν υπέρ 4! Δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και συγκεκριμένος δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης μάς καθυστέρησε ένα χρόνο με τις προσφυγές κατά της αγοράς!
Ένα εμπόδιο για την ανέγερση του 2ου Γυμνασίου Αρτέμιδος προέκυψε όταν πήγαμε τον φάκελο στην ΚΤΥΠ και δεν είχε δηλωθεί από τον ΟΣΚ η αγορά του οικοπέδου του Συγκροτήματος 1ου Γυμνασίου και του Λυκείου Αρτέμιδος στο Κτηματολόγιο! Το θεωρούσαν ως ένα οικοδομικό τετράγωνο με το οικόπεδο όπου θα χτιζόταν το 2ο Γυμνάσιο, το οποίο ήταν καθαρό!! Το φτάσαμε στη Νομική Υπηρεσία της ΚΤΥΠ και μας διαβεβαίωσαν ότι μετά από 6 μήνες περίπου θα δινόταν η λύση δικαστικώς. Αφού έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια(!) πιστεύω θα βρίσκεται στο τέλος!
Από τα ευτράπελα του «αγώνα» είναι και ο αποκλεισμός του Δήμου για λίγη ώρα, έτσι για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους, από 15 περίπου μέλη της ένωσης γονέων για τη λειτουργία του 2ου Λυκείου Αρτέμιδος παρά τις ξεκάθαρες και απόλυτες διαβεβαιώσεις μου ότι θα λειτουργήσει το 2ο Λύκειο τον Σεπτέμβρη του 2016! (πρακτικά Δημοτικού Συμβουλίου).
Κύριε Πνευματικάτο, για να λυθεί το πρόβλημα της σχολικής στέγης πρέπει να συνεχίσουμε αυτόν τον δρόμο, εκτός κι αν γίνει ΓΠΣ πράγμα το οποίο το θεωρώ πολύ δύσκολο αυτή την εποχή! Το πρόβλημα είναι τεράστιο και θέλει συνεχή αγώνα από τη Δημοτική Αρχή, σπάζοντας τη γραφειοκρατία, η οποία είναι αδυσώπητη!
Προσωπικά είμαι πάντα παρών για οποιοδήποτε αγώνα για τη λύση του προβλήματος! Δέχομαι την κριτική για τη θητεία μου στη θέση του Αντιδημάρχου Παιδείας και μόνο! Ο αγώνας που έδωσα τόσα χρόνια ήταν από θέσεις εκτός κέντρου αποφάσεων! Αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί! Αν και πολλοί γνωρίζουν, κυρίως οι ανιδιοτελείς συναγωνιστές!
Σας ευχαριστώ και πάλι!

Νίκος Κρόκος
Διευθυντής 2ου Δημοτικού Σχολείου Σπάτων
Πρώην Αντιδήμαρχος Παιδείας Σπάτων-Αρτέμιδος








ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ


Διαβάστε επίσης
 
Αρτέμιδα - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ένσταση του Βάιου Τυράκη κατά του...
 
Αρτέμιδα - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Άννα Ραφτοπούλου: Οι αποφάσεις μας παίρνονται...
 
Αρτέμιδα - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ένσταση του Βάιου Τυράκη κατά του...
 
Αρτέμιδα - ΨΙΘΥΡΟΙ
Επιστολή δημότη του δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος: Εγώ...





H ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies.
Εφόσον πλοηγήστε σε αυτήν και χρησιμοποιείτε τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Το κατάλαβα
Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019
7:09 πμ - 7:30 μμ

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ


ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ - Αρτέμιδα
Χωρίς φως στον ορίζοντα η Σχολική Στέγη στην Αρτέμιδα
Διαβάστηκε 1297 φορές

20-10-2018
Από τoν Δημήτρη Πνευματικάτο
Δημοσιογράφος
Η Αρτέμιδα Αττικής, κατά το γνωστότερο Λούτσα, τις δεκαετίες 1990 και 2000 γνώρισε μια πρωτοφανή πληθυσμιακή ανάπτυξη, λόγω γειτνίασης της με το αεροδρόμιο, τα ολυμπιακά έργα και τις φυσικές παραλιακές ομορφιές που διαθέτει. 
Όμως, από τις δεκαετίες 1960 και 1970 που άρχισε να επιλέγεται και ως μόνιμη κατοικία, η πολιτεία την άφησε -ίσως ηθελημένα-  να αναπτύσσεται στην τύχη της. Η άναρχη δόμηση, το κλείσιμο των ματιών σε κάθε είδους οικοδομικές παρανομίες, με τη δικαιολογία ο φτωχός κοσμάκης να  βρει κάπου φτηνή στέγη, τη μετέτρεψε σε αναρχούπολη. Οι περισσότεροι δρόμοι της είναι «φαρδιά» μονοπάτια και χωρίς κανένα ρυμοτομικό σχέδιο και η παραλία της, μήκος περίπου 12 χιλιόμετρα, κακοποιημένη είτε από επιχειρηματικά συμφέροντα είτε από αδυναμία (διάβαζε πολιτική ανικανότητα) των εκάστοτε δημοτικών αρχών.
Ενώ λοιπόν, το Σχέδιο Πόλης προβλέπει πλέον των 200 Κοινόχρηστων Χώρων, (πλατείες, παιδικές χαρές, παρκινγκ) δεν έχει Κοινωφελείς, για ίδρυση σχολείων έχει λιγότερους από πέντε!
Με την αύξηση των μόνιμων κατοίκων, αυξήθηκαν οι ανάγκες για τη δημιουργία σχολικών μονάδων. Τα ήδη υπάρχοντα, δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν το σημερινό αριθμό μαθητών. Έτσι, έχουμε το φαινόμενο να «τσουβαλιάζονται» υπεράριθμοί μαθητές μέσα στις τάξεις και οι αίθουσες διδασκαλίας να είναι προκάτ.
Πως και γιατί, μια αλματώδης πληθυσμιακά πόλη, η Αρτέμιδα, έμεινε χωρίς σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες της σημερινής μαθητιώσας νεολαίας και το σπουδαιότερο τις σχεδόν ανυπέρβλητες δυσκολίες να κτιστούν σχολεία, θα προσπαθήσουμε  να φωτίσουμε με το σημερινό μας ρεπορτάζ.
Υπάρχουν πολλές θέσεις και απόψεις για τη δημιουργία του προβλήματος.
Η εφημερίδα «Ο ΔΗΜΟΤΗΣ» κατέγραψε απαντήσεις ενδιαφερομένων που χρόνια αγωνίζονται για την επίλυση του διαχρονικού πλέον προβλήματος της έλλειψης σχολικής στέγης στην Αρτέμιδα.
Το θέμα δεν νομίζουμε ότι ολοκληρώνεται με το σημερινό ρεπορτάζ. Οι στήλες της εφημερίδας είναι ανοικτές να φιλοξενήσει και άλλες απόψεις, όπως επίσης και να δεχθεί κριτική σε όσα κατέγραψε.
Σήμερα η Αρτέμιδα έχει: επτά (7) νηπιαγωγεία, επτά (7) δημοτικά, δύο (2) γυμνάσια, δύο (2) λύκεια και δύο παιδικούς σταθμούς. Το σύνολον περίπου των μαθητών που φοιτούν είναι 3500.
Συναντηθήκαμε, αρκετούς ενδιαφερόμενους δημότες και σε όλους τους συνομιλητές μας υποβάλαμε τα ίδια ερωτήματα και σταχυολογήσαμε τις εξής απαντήσεις:

Ερώτημα. Πως και γιατί δεν προβλέφθηκαν χώροι για ανέγερση σχολείων αφού στις δεκαετίες 1990 και 2000 η Αρτέμιδα είχε ενδείξεις για την αλματώδη πληθυσμιακή αύξηση που πλησίαζε; Γιατί τόσα χρόνια οι δημοτικές αρχές δεν προχώρησαν στην απαλλοτρίωση των χαρακτηρισμένων οικοπέδων για σχολεία;
Οικόπεδα έχουν προβλεφτεί. Όμως ποια οικόπεδα χαρακτηρίστηκαν για σχολεία; Όσα για διάφορες αιτίες δεν είχαν μεγάλη εμπορική αξία, ή δεν μπορούσαν να πωληθούν λόγο κληρονομικών διενέξεων, ή, τοποθεσίας. Έχουν ρέματα, σύνορα με αρχαιολογικούς χώρους κ.λπ. Αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα που έχουν περάσει δεκαετίες να μην έχει γίνει η τακτοποίηση τους. Φυσικά, δεν ήταν μόνο αυτές οι αιτίες. Η εναλλαγή δημάρχων στην εξουσία, η γραφειοκρατία, το μη εξειδικευμένο προσωπικό του Δήμου, η μικροπολιτική, να μη χαθούν ψήφοι από τους ιδιοκτήτες κ.λπ. Επίσης παρέμειναν άκαρπες οι χρονοβόρες προσπάθειες αλλαγής χρήσης οικοπέδων που προοριζόταν για πλατείες, αθλητικούς χώρους, κολυμβητήρια, να επαναχαρακτηριστούν  για σχολική στέγη.

Ερώτημα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Η Αρτέμιδα έχει επτά νηπιαγωγεία και μόνο το ένα είναι σε ιδιόκτητο κτίριο του Δήμου. Τα υπόλοιπα 6 σε ενοικιαζόμενους χώρους.
Το οικόπεδο της οδού Μακεδονίας, (περιοχή Βραυρώνας) που προορίζεται για το έκτο (6) δημοτικό, συνορεύει  ρέμα. Πρέπει να οριοθετηθεί, ίσως και να μπαζωθεί το ρέμα, να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες του κ.λπ. Μια διαδικασία που έχει άγνωστο χρόνο ολοκλήρωσης. Επίσης, όταν ακουγόταν η αγορά οικοπέδου ή ενοικίαση κτιρίου από το δήμο, ως δια μαγείας πολλαπλασιαζόταν  η τιμή πώλησης, ή, ενοικίασης.

Ερώτημα. Υποσχέσεις;
Υπήρχαν δύο υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν. Η πρώτη υπόσχεση δόθηκε από Μητροπολίτη  η δεύτερη από βουλευτή. Ο μεν πρώτος δημόσια  υποσχέθηκε σε γονείς και μαθητές ότι θα δωρίσει εκκλησιαστικό καθαρό οικόπεδο για να κτιστεί σχολείο και η βουλευτής, ότι θα ξεκαθαρίσει το γρηγορότερο δυνατόν το ιδιοκτησιακό καθεστώς όλων των οικοπέδων που προορίζονται για σχολεία. Φυσικά μέχρις στιγμής καμία από τις υποσχέσεις δεν υλοποιήθηκε, αν και έχουν περάσει αρκετά χρόνια.

Ερώτημα. Εξαθέσια, ή δωδεκαθέσια σχολεία;
Η πολιτική που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις ήταν το κτίσιμο 12θέσιων σχολείων και όχι 6θέσιων. Το 6θέσια σχολεία απαιτούν μικρότερο χώρο για να κτιστούν, φυσικά και λιγότερη χρηματική δαπάνη. Όμως ορισμένες ειδικότητες δασκάλων θα έπρεπε να μετακινούνται δηλαδή να πηγαίνουν και σε άλλα σχολεία να διδάξουν την ειδικότητά τους. Οι διάφορες κυβερνήσεις  υπεχώρησαν στα συνδικαλιστικά συμφέροντα και υιοθέτησαν το κτίσιμο των 12θέσεων σχολείων, με τα γνωστά αποτελέσματα, ειδικά στην πόλη της Αρτέμιδος.

Ερώτημα. Λυόμενες αίθουσες, αγορά οικοπέδου και γήπεδο «Αήττητου»:
Προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες αιθουσών, βρέθηκε η προσωρινή λύση να τοποθετούνται λυόμενες αίθουσες. Ωστόσο,  επιβεβαιώνεται το ρητό- «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού».
Οι Σύλλογοι και Ενώσεις γονέων και κηδεμόνων «θυμόνται» την έλλειψη σχολικών αιθουσών, η τη διδασκαλία σε λυόμενες αίθουσες, στην αρχή της κάθε σχολικής χρονιάς και καταφεύγουν σε άσκοπες και αναποτελεσματικές κινητοποιήσεις. Η απάντηση είναι: μόνο και μόνο για να έχουν λόγο ύπαρξης κάνουν αυτές τις κινητοποιήσεις.
Συγκεκριμένα: όταν η σημερινή δημοτική αρχή απεφάσισε την αγορά οικοπέδου για το κτίσιμο του 7ου δημοτικού σχολείου, νηπιαγωγείου και παιδικής χαράς, σε ενιαίο χώρο και ενώ υφίστατο μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο καταιγισμό πυρών από συμπολίτευση και αντιπολίτευση για την υπέρογκη δαπάνη των χρημάτων, κανείς Σύλλογος, ή, η Ένωση Γονέων δεν έκανε δυναμική παρέμβαση υπέρ της αγοράς του οικοπέδου.
Επίσης, οι δήθεν «θεματοφύλακες» των οικονομικών του Δήμου γιατί δεν αντέδρασαν που οι επισκευές και οι προσθήκες στο γήπεδο των Σπάτων που χρειάστηκαν ώστε να μπορεί να το έχει σαν έδρα η ποδοσφαιρική ομάδα «Αήττητος», παίζει στη Β΄ Εθνική κατηγορία και έχουν στοιχίσει στο δήμο μέχρι σήμερα και ακόμα δεν ολοκληρώθηκαν, πάνω από 250.000€;

Ο πρώην ΟΣΚ (Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων) είναι αλήθεια ότι στις διάφορες συναντήσεις σας έλεγαν δώστε μας καθαρά οικόπεδα και αμέσως θα σας κτίσουμε σχολεία;
Ναι είναι αλήθεια. Μάλιστα μας έλεγαν ότι σε 6μήνες θα αρχίσουν να κτίζουν σχολεία. Όμως οικόπεδα καθαρά δεν βρισκότανε. Ή πρέπει με κάποιο τρόπο να απαλλοτριωθούν τα χαρακτηρισμένα οικόπεδα, ή να αγοραστούν άλλα. Άλλος τρόπος δεν υπάρχει για να φτιαχτούν στο εγγύς μέλλον σχολεία.

Η λύσης της αγοράς γης είναι η καλύτερη και συντομότερη;
Στην προκειμένη περίπτωση ναι. Όμως η ελεύθερη αγορά έχει τους δικούς της κανόνες. Δυστυχώς οι ιδιοκτήτες των οικοπέδων, όταν πρόκειται για πώληση των ιδιοκτησιών τους στο Δήμο αυξάνουν την τιμή σε απαγορευτικά ύψη. Σημερινό παράδειγμα. Το κτίριο που υπάρχει στο τέλος της οδού Βραυρώνος και παλαιότερα στεγαζότανε το Γυμνάσιο έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον  να το ενοικιάσει ο Δήμος για να στεγάσει το 2ο Λύκειο. Επιχειρηματίας της περιοχής μας θέλησε να το αγοράσει, να το επισκευάσει, (σήμερα βρίσκεται εγκαταλελειμμένο) και να το ενοικιάσει στο Δήμο. Ο εν λόγω επιχειρηματίας προσέφερε ένα ικανοποιητικό ποσό στον ιδιοκτήτη του ακινήτου. Όμως η αγοραπωλησία ναυάγησε, αφού όπως λέγεται, εμφανίστηκε άλλος αγοραστής προσφέροντας μεγαλύτερο ποσό. Σήμερα το ακίνητο βρίσκεται σε πλειοδοτικό διαγωνισμό και φημολογείται ότι το μηνιαίο ενοίκιο που προσφέρει ο Δήμος ανέρχεται στο ποσόν των 10.000€.

Γκέλιας Δονάτος

Σε συνομιλία που είχαμε με το Δημοτικό Σύμβουλο, πρόεδρο του Πολιτιστικού Οργανισμού και διευθυντή του 4ου Δημοτικού Σχολείου κ. Γκέλια Δονάτο μας είπε: «Ο Δήμος μας δεν έχει επαρκή και εξειδικευμένα άτομα στην Υπηρεσία Πολεοδομίας. Με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην επίλυση πολεοδομικών προβλημάτων και ειδικά της σχολικής στέγης. Η έλλειψη σχολικών αιθουσών είναι διαχρονικό πρόβλημα που αν δεν βρεθεί άμεση λύση θα χειροτερεύσει στο μέλλον. Στα χαρτιά έχει ιδρυθεί και 3ο Γυμνάσιο και αναμένεται να βρεθεί, κατά την άποψη μου στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, ο κατάλληλος χώρος για την ανέγερση του. Στην περιοχή του Αγίου Κωνσταντίνου υπάρχει χαρακτηρισμένος χώρος για σχολείο, όμως πρέπει να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες του για να κτιστεί το 2ο Λύκειο. Η σημερινή διοίκηση, κληρονόμος πολλών προβλημάτων κάνει ότι είναι δυνατόν και έχει ως πρώτο σκοπό να κλείσει το πρόβλημα της σχολικής στέγης, καταργώντας τις λυόμενες αίθουσες».

Σαν επίλογος

Πολλοί από τους συνομιλητές μας αναφέρθηκαν στον όνομα του πρώην αντιδημάρχου και υπεύθυνου Παιδείας κ. Νίκου Κρόκου. Ο κ. Κρόκος, δάσκαλος, ασχολείται σχεδόν μια τριακονταετία με τη σχολική στέγη της Αρτέμιδος. Όπως ήταν φυσικό ζητήσαμε την άποψή του την οποία και δημοσιεύουμε κατωτέρω.

Υστερόγραμμα: Ο Δήμαρχος Δημήτρης Μάρκου και η σημερινή διοίκηση είναι αποφασισμένη να διαθέσει χρήματα για τα σχολεία. Όπως μας είπε, λεπτομέρειες στο επόμενο φύλλο, δεν είναι θέμα χρημάτων, αλλά χωροταξικό.

Σχολική Στέγη στο Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος

Καταρχάς κ. Πνευματικάτο σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα που μου δίνετε να περιγράψω την ακριβή εικόνα του προβλήματος της σχολικής στέγης στον Δήμο μας και κυρίως στην Αρτέμιδα, αλλά και των προσπαθειών που έγιναν και που… δεν έγιναν για τη λύση του, γιατί πιστεύω ότι είμαι από τους λίγους που γνωρίζουν το θέμα σε όλες του τις διαστάσεις και πτυχές!
Αγωνίζομαι για την ανέγερση σχολικών κτηρίων, στην πόλη μας, πολλά χρόνια και με θετικά αποτελέσματα,(2ο Δημοτικό, νέα πτέρυγα του 1ου Δημοτικού, 3ο Δημοτικό Αρτέμιδος)  παρόλο που κάποιοι «αγωνιστές του καναπέ και του f/b» θέλουν να περάσουν στον κόσμο το αντίθετο! (τον λόγο δεν τον κατάλαβα ποτέ!). Αγωνίστηκα από θέσεις εκτός «κέντρου εξουσίας», αλλά και ως Αντιδήμαρχος Παιδείας.
Το πρόβλημα ξεκινάει τρεις δεκαετίες πίσω! Όταν εκπονήθηκε το σχέδιο πόλης για πολλές περιοχές της Αρτέμιδος! Παρόλο που έβλεπαν ότι θα έχουμε αλματώδη αύξηση του πληθυσμού δεν χαρακτήρισαν οικόπεδα για σχολικά κτήρια σε κάθε Πολεοδομική Ενότητα (ΠΕ) ή, έστω, ανά δύο ΠΕ. Τότε ήταν πιο εύκολο να γίνει αυτό παρά εκ των υστέρων! Στα χρόνια που ακολούθησαν οι προσπάθειες  ήταν σποραδικές και ημιτελείς!
Τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 αποφασίστηκε να αγοραστούν  από τον ΟΣΚ δύο οικόπεδα και αν δεν αγωνιζόμαστε τότε οι γονείς και οι δάσκαλοι θα τα χάναμε κι αυτά γιατί αργούσε η ολοκλήρωση της αγοράς! Σ’ αυτά τα οικόπεδα χτίστηκαν το 2ο Δημοτικό Αρτέμιδος (1997) και το συγκρότημα Γυμνασίου Λυκείου Αρτέμιδος. Θα μπορούσε τότε να αγοράσει ο ΟΣΚ κι άλλα οικόπεδα ακόμη και για Νηπιαγωγεία. Δυστυχώς αυτό δεν έγινε!
Το πρόβλημα όμως διογκώθηκε και έγινε δυσεπίλυτο! Έπρεπε όμως να λειτουργήσουν τα σχολεία! Δύο λύσεις υπήρχαν, ή διπλοβάρδια ή οι λυόμενες αίθουσες!
Φυσικά η επιλογή ήταν η αποφυγή της διπλοβάρδιας, την οποία δεν ήθελε κανένας από τους γονείς! Να σταματήσουν, λοιπόν, οι «ειδήμονες» να κατακρίνουν! Ταυτόχρονα έπρεπε να προσπαθούμε για την ανέγερση των κτηρίων. Αυτό το πετύχαμε μετά από μεγάλο αγώνα στην ανέγερση του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αρτέμιδος.
Η άποψή μου, τότε, ήταν εξαρχής καθαρή!
1. Αγορές οικοπέδων εκτός σχεδίου (φθηνά οικόπεδα) και με τοπικό ρυμοτομικό θα τα παραδίδαμε στον ΟΣΚ καθαρά από πολεοδομικής άποψης, οποίος δεν χρειάζεται 6 μήνες(!) για να κτίσει ένα σχολείο αλλά τρία τουλάχιστον χρόνια μαζί με το χρόνο μελέτης και δημοπράτησης!
2. ΟΠΟΥ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ (πολλές πλατείες) αποχαρακτηρισμό πλατειών (μόνο!) και μέρους Αθλοπαιδιών (πολλά στρέμματα), όπως έγινε για το 3ο Δημοτικό Αρτέμιδος και χτίστηκε ένα από τα καλύτερα σχολεία της Ελλάδας. Αποχαρακτηρισμός έγινε και για το 4ο Δημοτικό Αρτέμιδος αλλά η προσπάθεια έμεινε εκεί για πολλά χρόνια!
Ως Αντιδήμαρχος Παιδείας και με τη βοήθεια των υπηρεσιών του Δήμου, Πολεοδομία, Τεχνική Υπηρεσία (ΤΥ), προχώρησα στην ιεράρχηση των προβλημάτων και αγωνιστήκαμε για τη λύση τους για ΟΛΑ ταυτόχρονα, αλλά δίνοντας βαρύτητα στα επείγοντα! Πάντα πίστευα ότι η  προσπάθεια λύσης  του προβλήματος της σχολικής στέγης ανήκει  στις Δημοτικές Αρχές και στην Πολιτεία! Τότε πρόσθεσα δύο ακόμη σκέλη στην άποψή μου για τη λύση του προβλήματος:
1. Η αγορά των χαρακτηρισμένων οικοπέδων σε συμφωνία με τους ιδιοκτήτες, με ένα τίμημα μεγαλύτερο της αντικειμενικής και μικρότερο, φυσικά, της εμπορικής αξίας. Έτσι ξεπερνούσαμε τον σκόπελο των μεμονωμένων (τοπικών) πράξεων εφαρμογής και την άρνηση των ιδιοκτητών γιατί η αποζημίωση ήταν στο ύψος των αντικειμενικών!
Αυτό το κάναμε πραγματικότητα για το 4ο Δημοτικό Αρτέμιδος για το οποίο συμφωνήσαμε με τους ιδιοκτήτες και προχωρήσαμε στην απόφαση αγοράς του συγκεκριμένου οικοπέδου. Θα ακολουθούσαν και τα οικόπεδα του 2ου Λυκείου και (πρώην) 2ου Γυμνασίου,(είχαμε συναντήσεις με τους ιδιοκτήτες), αλλά ακόμη δεν έγινε τίποτα, 2 χρόνια (σχεδόν) αφότου αντικαταστάθηκα!
2. Η αγορά οικοπέδων εντός σχεδίου, όσο το επέτρεπαν τα οικονομικά του δήμου!
Επιγραμματικά κατά την περίοδο αυτή έγιναν για τη λύση του προβλήματος της σχολικής στέγης: (Απάντηση στους μηδενιστές)
• Αλλαγή όρων δόμησης για το 4ο Δημοτικό Αρτέμιδος, 4ο Δημοτικό Σπάτων και 2ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος
• Γεωτεχνικές μελέτες στα παραπάνω οικόπεδα
• Αρχιτεκτονική μελέτη ανέγερσης του 2ου Γυμνασίου Αρτέμιδος
• Απόφαση αγοράς οικοπέδου εντός σχεδίου για το 7ο Δημοτικό Αρτέμιδος και ένα Νηπιαγωγείο
• Απόφαση αγοράς του χαρακτηρισμένου οικοπέδου για το 4ο Δημοτικό Αρτέμιδος
• Ανάθεση μελέτης από την ΚΤΥΠ (πρώην ΟΣΚ) για την ανέγερση του 4ου Δημοτικού Σπάτων, με δυνατότητα ανέγερσης και ενός Νηπιαγωγείου, στη Χριστούπολη
• Συμφωνία με χορηγό για αγορά (από τον ίδιο) οικοπέδου και ανέγερση (από τον ίδιο)  του 4ου Νηπιαγωγείου και δωρεάν παραχώρηση χρήσης του ακινήτου στον Δήμο! Η Δημοτική Αρχή, μετέπειτα, πρέπει να διέγραψε το αίτημα προτάσσοντας κάτι άλλο!
• Εκκίνηση διαδικασίας για την ανέγερση του 5ου Νηπιαγωγείου Σπάτων
• Εκκίνηση της διαδικασίας οριστικής λύσης για το 6ο Δημοτικό Αρτέμιδος και φυσικά 
• Η λειτουργία σε μισθωμένο χώρο του 2ου Λυκείου Αρτέμιδος
Αυτά και άλλα πολλά  έγιναν και όπως γνωρίζουμε όλοι, «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός»!
Για όλα αυτά χρειάστηκαν πάρα πολλές συναντήσεις με τους υπεύθυνους της ΚΤΥΠ, της Περιφέρειας, της Αποκεντρωμένης, του ΥΠΠΕΘ, πολλών υπηρεσιών του δημοσίου, του δήμου μας κλπ. Όλα αυτά πάντα με τη βοήθεια της πολεοδομίας του δήμου και κυρίως τη βοήθεια του κ. Ανδρώνη Χριστόφορου, τοπογράφου, υπαλλήλου της πολεοδομίας του δήμου μας.
Φυσικά είχαμε και τα εμπόδια που βάζουν κάποιοι συμπολίτες μας για να μην έχουν αποτέλεσμα αυτές οι προσπάθειες! Παράδειγμα στην αγορά του οικοπέδου για το 7ο Δημοτικό Αρτέμιδος, δεν ψήφισαν υπέρ 4! Δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και συγκεκριμένος δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης μάς καθυστέρησε ένα χρόνο με τις προσφυγές κατά της αγοράς!
Ένα εμπόδιο για την ανέγερση του 2ου Γυμνασίου Αρτέμιδος προέκυψε όταν πήγαμε τον φάκελο στην ΚΤΥΠ και δεν είχε δηλωθεί από τον ΟΣΚ η αγορά του οικοπέδου του Συγκροτήματος 1ου Γυμνασίου και του Λυκείου Αρτέμιδος στο Κτηματολόγιο! Το θεωρούσαν ως ένα οικοδομικό τετράγωνο με το οικόπεδο όπου θα χτιζόταν το 2ο Γυμνάσιο, το οποίο ήταν καθαρό!! Το φτάσαμε στη Νομική Υπηρεσία της ΚΤΥΠ και μας διαβεβαίωσαν ότι μετά από 6 μήνες περίπου θα δινόταν η λύση δικαστικώς. Αφού έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια(!) πιστεύω θα βρίσκεται στο τέλος!
Από τα ευτράπελα του «αγώνα» είναι και ο αποκλεισμός του Δήμου για λίγη ώρα, έτσι για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους, από 15 περίπου μέλη της ένωσης γονέων για τη λειτουργία του 2ου Λυκείου Αρτέμιδος παρά τις ξεκάθαρες και απόλυτες διαβεβαιώσεις μου ότι θα λειτουργήσει το 2ο Λύκειο τον Σεπτέμβρη του 2016! (πρακτικά Δημοτικού Συμβουλίου).
Κύριε Πνευματικάτο, για να λυθεί το πρόβλημα της σχολικής στέγης πρέπει να συνεχίσουμε αυτόν τον δρόμο, εκτός κι αν γίνει ΓΠΣ πράγμα το οποίο το θεωρώ πολύ δύσκολο αυτή την εποχή! Το πρόβλημα είναι τεράστιο και θέλει συνεχή αγώνα από τη Δημοτική Αρχή, σπάζοντας τη γραφειοκρατία, η οποία είναι αδυσώπητη!
Προσωπικά είμαι πάντα παρών για οποιοδήποτε αγώνα για τη λύση του προβλήματος! Δέχομαι την κριτική για τη θητεία μου στη θέση του Αντιδημάρχου Παιδείας και μόνο! Ο αγώνας που έδωσα τόσα χρόνια ήταν από θέσεις εκτός κέντρου αποφάσεων! Αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί! Αν και πολλοί γνωρίζουν, κυρίως οι ανιδιοτελείς συναγωνιστές!
Σας ευχαριστώ και πάλι!

Νίκος Κρόκος
Διευθυντής 2ου Δημοτικού Σχολείου Σπάτων
Πρώην Αντιδήμαρχος Παιδείας Σπάτων-Αρτέμιδος





Όροι χρήσης
Διαφημίσεις
Ταυτότητα
Επικοινωνία
Μέλη
Τηλέφωνο επικοινωνίας
6977232183

Αριθμός Μητρώου Online Media: 13444
www.dimotisnews.gr © 2019 All rights reserved