Απορίας άξιον αποτελούν αυτές τις μέρες οι ανεξαρτητοποιήσεις από τη Δημοτική Παράταξη ΑΝΑΣΣΑ, ιδίως της κ. Αναγνωστοπούλου.
1. Το ανώτατο αξίωμα που μπορεί να λάβει η Αντιπολίτευση στο Σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου είναι η θέση του «ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ» του Δ.Σ. Ο/η Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. δεν αντικαθιστά τον Πρόεδρο μόνον όταν αυτός απουσιάζει από το Δημοτικό Συμβούλιο (όπως αναφέρει τυπικά ο Νομοθέτης), αλλά δεοντολογικά και ηθικά, όπου ο Πρόεδρος δεν ανταποκρίνεται στα καθήκοντά του, (αν αδρανεί, αν αποκρύπτει θέματα, αν καταστρατηγεί τη διαδικασία, αν αποδέχεται ελλιπείς εισηγήσεις κλπ), τότε υποχρεούται να ενημερώνει, να επισημαίνει και να καταγγέλλει στο Σώμα τις αδράνειες, τις καθυστερήσεις του και να προβαίνει σε ενέργειες θεραπείας αυτών. Δηλαδή, ο Αντιπρόεδρος στην ουσία είναι ο ΘΕΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ της εύρυθμης, απρόσκοπτης και δημοκρατικής λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου!
Όταν η Επικεφαλής της ΑΝΑΣΣΑ, κ. Ραφτοπούλου εμπιστεύτηκε αυτήν την κορυφαία θέση στην κ. Αναγνωστοπούλου, ΠΑΡΕΚΑΜΨΕ τουλάχιστον 10 (δέκα!) Δημοτικούς Συμβούλους που ήταν σαφώς εμπειρότεροι και καταλληλότεροι γι΄ αυτήν την θέση!! Όμως εμπιστεύτηκε το νεότερο ηλικιακά μέλος της Δημοτικής της Παράταξης, επιλέγοντας να ρισκάρει προκειμένου να αναδείξει τη ΝΕΟΛΑΙΑ (Και μπράβο της)!!
2. Η αυτοδιοικητική εμπειρία λέει ότι: «τη θέση την κάνει ο Σύμβουλος και όχι η θέση το Σύμβουλο»!
Αν η παρακολούθηση και η παρέμβαση στην τήρηση των καθηκόντων και των υποχρεώσεων του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου είχαν ένα σοβαρό βαθμό δυσκολίας τα περασμένα χρόνια, αυτήν τη χρονιά (ειδικά από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι σήμερα-λόγω COVID 19), δεκαπλασιάστηκε ο βαθμός της δυσκολίας και των απαιτήσεων ελέγχου των πεπραγμένων του Προέδρου!! Εφόσον όλα είναι σχεδόν διαλυμένα είναι απείρως πιο εύκολο να συμβεί (και συνέβη πολλές φορές), εκτροπή από τις υποχρεώσεις, τα καθήκοντα και τη δημοκρατικότητα του Προέδρου!!!
Είναι προφανές ότι η παρουσία της κ. Αναγνωστοπούλου στο Αντιπροεδρείο του Δ.Σ. δεν ανταποκρίθηκε ούτε στο ελάχιστο στα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις που πήγαζαν από την Αυτοδιοικητική θέση που κατείχε!! Όχι μόνον δεν «έκανε» / «ανέδειξε» τη θέση, αλλά πέταξε κυριολεκτικά στα «σκουπίδια» την ευκαιρία που της πρόσφερε η κ. Ραφτοπούλου !!
3. Σύμφωνα με το Νόμο:
- Ο Πρόεδρος έπρεπε να φέρει τον Προϋπολογισμό για συζήτηση και ψήφιση στο Δ.Σ. το αργότερο μέχρι την 15η Νοεμβρίου!
- Ο Προϋπολογισμός του Δήμου πρέπει να διατίθεται στους Δημοτικούς Συμβούλους τουλάχιστον 55 ημέρες μεταξύ της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής και της Συνεδρίασης του Δ.Σ. για την ψήφιση και όχι μόνο 14 ημέρες όπως έγινε !! Και βέβαια, οι 55 ημέρες ( δηλ. 2 μήνες), είναι απολύτως λογικό χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι για να συζητηθούν οι προτάσεις των Δημοτικών Συμβούλων θα πρέπει να αποφανθούν οι αντίστοιχες δημοτικές υπηρεσίες!
Βέβαια, την Αντιπρόεδρο, κ. Αναγνωστοπούλου, ουδόλως ενόχλησε η κλοπή του χρόνου προετοιμασίας των Συμβούλων από τον Πρόεδρο και το Δήμαρχο, ωστόσο ενόχλησε ΣΦΟΡΔΑ τους υπόλοιπους Συμβούλους της Αντιπολίτευσης, οι οποίοι με κοινό διάβημα, ζήτησαν ΑΝΑΒΟΛΗ της συζήτησης για μια εβδομάδα ώστε να προετοιμαστούν κατά το δυνατόν καλύτερα!! Και βέβαια, ο Δήμαρχος και ο Πρόεδρος δρώντας (ως συνήθως ) Αντιδημοκρατικά και αυταρχικά τους την αρνήθηκαν!!
Έτσι, εύλογα σύσσωμη η Αντιπολίτευση αποφάσισε με ομοφωνία να απέχει απ΄ την ορισθείσα Συνεδρίαση, ώστε να μη δημιουργηθεί η προβλεπόμενη απαρτία των 17 Συμβούλων και να αναγκαστεί ο Πρόεδρος να επαναλάβει την Πρόσκληση για Συνεδρίαση του Δ.Σ. σε 7 ημέρες (όπως αρχικά ήταν το ζητούμενο). Δηλαδή ΝΑ ΑΝΑΒΛΗΘΕΙ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ!
Η κ. Αναγνωστοπούλου όφειλε ως Αντιπρόεδρος να αναγνωρίζει τη διαφορά του αιτήματος της ΑΝΑΒΟΛΗΣ από τη ΣΥΖΗΤΗΣΗ για ψήφιση ή καταψήφιση!
Η Αντιπολίτευση ΔΕΝ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕ τον Προϋπολογισμό!! ΖΗΤΗΣΕ ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ!!!
Αλλά έγινε το ΑΠΙΘΑΝΟ και ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!
Τρία (3) μέλη της μείζονος Αντιπολίτευσης (ΑΝΑΣΣΑ), η κ. Αναγνωστοπούλου, ο κ. Τσέπας και η κ. Λύτρα προσήλθαν στη Συνεδρίαση δημιουργώντας ΑΠΑΡΤΙΑ στην αδύναμη Δημοτική Αρχή εκθέτοντας κατάφορα και αναιδίαστα πέρα από κάθε αυτοδιοικητική δεοντολογία και ηθική, πρώτα τους εαυτούς τους και μετά την παράταξή τους!!!
4. Σ’ αυτό το σημείο θέλω να επισημάνω ότι η μελέτη ενός προϋπολογισμού αποτελεί πολύ δύσκολη εργασία και απαιτεί μια εμπειρία από κάθε δημοτικό σύμβουλο για τη σωστή κατανόηση και επεξεργασία του. Ωστόσο υπάρχουν κάποια απλά σημεία προσέγγισης στα οποία μπορεί εύκολα να επικεντρωθεί και ο πιο άπειρος δημοτικός σύμβουλος.
α). Διαχωρισμός των ΕΣΟΔΩΝ-ΕΞΟΔΩΝ σε ΑΝΕΛΑΣΤΙΚΑ και ΕΛΑΣΤΙΚΑ:
Τα ΑΝΕΛΑΣΤΙΚΑ -που αποτελούν το 70% του Προϋπολογισμού- (δηλ. δημοτικό τέλος, τέλος ύδρευσης, μισθοδοσία και ασφάλιση δημοτικών υπαλλήλων) δεν μπορεί να τα αγγίξει κανένας . Ακόμη και να παραιτηθεί όλο το Δ.Σ. και ο ίδιος ο Δήμαρχος αυτά αυτομάτως δρομολογούνται και διοχετεύονται στις συγκεκριμένες Υπηρεσίες Ύδρευσης - Καθαριότητας και Διοικητικού Προσωπικού. Τα ΕΛΑΣΤΙΚΑ - που αποτελούν το 30% του Προϋπολογισμού (δηλ. δημοτικοί φόροι, ΤΑΠ, έκτακτες επιχορηγήσεις, διασφαλισμένα κονδύλια έργων , ευρωπαϊκά προγράμματα) είναι ουσιαστικά αυτά που η διαχείρισή τους κρίνει την ικανότητα της Δημοτικής Αρχής αφού μ΄ αυτά κάνει έργα, επενδύει και αναπτύσσει τον τόπο.
β). Έλεγχος του βαθμού υλοποίησης και αξιοποίησης των ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ (ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ) κονδυλίων στους προηγούμενους 5 προϋπολογισμούς της συγκεκριμένης Δημοτικής Αρχής. Για παράδειγμα ένας έλεγχος των προηγούμενων ετών αποδεικνύει ότι αξιοποιεί και υλοποιεί το 3,5-5% των προτεινόμενων και ψηφισμένων στους εκάστοτε προϋπολογισμούς. Άρα το 95% των υποσχεμένων αποτελούν ασύστολα και απροκάλυπτα ΨΕΥΔΗ της Δημοτικής Αρχής απέναντι στους Δημότες.
γ). Έλεγχος για το πόσα από αυτά που προβλέπει ο Προϋπολογισμός εμπεριέχονται και προωθούν το προεκλογικό πρόγραμμα της Παράταξης με την οποία εξελέγη ο κάθε δημοτικός σύμβουλος.
5. Η κ. Αναγνωστοπούλου, καταδεικνύεται απ’ το κείμενο της ανεξαρτητοποίησής της ότι όχι μόνο δεν έχει ιδέα των παραπάνω αλλά αδυνατεί να κατανοήσει και τις έννοιες, ακόμα και αν αυτές της «εξηγηθούν». Προφανώς λόγω της «ασχετοσύνης» της, επέλεξε το κείμενό της να αποτελείται στην πλειοψηφία του από διαφήμιση και προπαγάνδα ενός μέρους της πρότασης της Δημοτικής Αρχής για τον Προϋπολογισμό!
Κρίνοντας ενδεικτικά αυτά που επέλεξε βλέπουμε ότι:
α). Το κονδύλιο των 3.200.000 € για την Πράξη Εφαρμογής των Πολεοδομικών Ενοτήτων της Αρτέμιδας όπου αναφέρεται, εξασφαλίστηκε το 2016, η πρώτη Σύμβαση έγινε το 2017 και επικαιροποιήθηκε το 2019. Άρα αυτό το κονδύλιο επαναλαμβάνεται ίδιο και απαράλλαχτο ως πρόταση έργου σε 4 Προϋπολογισμούς (2017-18-19-20), ΧΩΡΙΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ!
β). Το κονδύλιο του 1.300.000 € για τη μελέτη Αποχέτευσης των Λυμάτων της Νότιας Αρτέμιδας διασφαλίστηκε το 2017, μετά τη «στροφή» του Δημάρχου από «Ψυτταλειούχο» σε «Πλατυχωραφούχο».
γ). Η κατασκευή του Υδραυλικού έργου της «Γυαλού Σπάτων» ξεκίνησε ως διασφαλισμένο ποσό για πρώτη φορά το 2006 ως ποσόν 5.500.000 € επί Δημαρχίας Αθανασίου Τούντα (σημερινού Γεν. Γραμματέα του Δήμου), προτάθηκε σε 4 συνεχείς Προϋπολογισμούς (2007-8-9-10), απεντάχθη το 2011 επί Δημαρχίας Χρήστου Μάρκου, επανεντάχθη το 2012, επι Δημαρχίας Χρήστου Μάρκου ως ποσόν 4.500.000 €, προτάθηκε ως έργο σε 3 συνεχείς Προϋπολογισμούς (2012-13-14). Το 2016 επικαιροποιήθηκε και διασφαλίστηκε από την Περιφερειάρχη κ. Δούρου, επί Δημαρχίας του νυν Δημάρχου Δημητρίου Μάρκου, ως ποσόν 3.300.000 €, προτάθηκε έκτοτε απ’ τη Δημοτική Αρχή του κ. Δ. Μάρκου ως έργο σε 4 συνεχείς προτάσεις Προϋπολογισμού (2017-18-19-20) και προτείνεται απ’ τον ίδιον στο σημερινό Προϋπολογισμό, ως ποσόν 500.000 €, Δηλαδή το μόνο που γίνεται είναι να μειώνεται το ύψος του ποσού ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΙΧΝΟΣ ΕΡΓΟΥ!!!!!!
δ). Το ποσόν των 260.000 € για την κατασκευή κάποιου ‘’δήθεν’’ Αθλητικού Κέντρου (Ο.Τ. Γ334) στην Αρτέμιδα, το 2017 διασφαλίστηκε με ενέργειες του τότε Αντιπεριφερειάρχη κ. Φιλίππου, ως ποσόν 900.000 €, προτάθηκε ως έργο σε 3 συνεχείς Προϋπολογισμούς της νυν Δημοτικής Αρχής (2018-19-20) και επαναπροτείνεται στο σημερινό Προϋπολογισμό ως ποσόν των 260.000 € !!!!
ε). Το ποσόν των 2.300.000 € για την αποκατάσταση του ιστορικού κτηρίου του 1Ου Δημοτικού Σχολείου Σπάτων εξασφαλίστηκε το 2018 και μπαίνει στις προτάσεις του Προϋπολογισμού του 2019 και του 2020 ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ!
Από αυτά που παραθέτω παραπάνω, αποδεικνύεται σαφέστατα η ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ της συγκεκριμένης Δημοτικής Αρχής που με ΨΕΜΜΑΤΑ προσπαθεί να παραμυθιάζει τους Δημότες προκειμένου να αποκρύψει την εξόφθαλμη ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ της!
Οποιοσδήποτε δημοτικός Σύμβουλος της Αντιπολίτευσης όχι μόνο οφείλει να ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕΙ ένα τέτοιο Προϋπολογισμό των ΨΕΜΜΑΤΩΝ και της ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑΣ, αλλά υποχρεούται να ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ στους Δημότες το ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΚΟΡΟΪΔΙΑΣ της Δημοτικής Αρχής!
Η υπερψήφιση ενός τέτοιου ΨΕΥΤΙΚΟΥ και ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΥ Προϋπολογισμού όχι μόνο δεν «αποτελεί τιμή και ευθύνη… για την εντολή των συμπολιτών ….» για να υπηρετήσει τα συμφέροντα του Δήμου, όπως ισχυρίζεται η κ. Αναγνωστοπούλου, αλλά αντίθετα αποτελεί μια ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ πράξη τόσο απέναντι στους Δημότες που την εμπιστεύτηκαν όσο και στην Παράταξη που την ανέδειξε! Η στάση αυτή επαφίεται στην κρίση του κάθε Δημότη!
6. Η κ. Αναγνωστοπούλου αναφέρει ότι «πολιτικοί και ιδεολογικοί λόγοι» την ανάγκασαν να καταθέσει τη δήλωση ανεξαρτητοποίησής της. Αδυνατώ να υποθέσω τους λόγους μια που δεν τους περιγράφει. Καταλαβαίνω όμως απόλυτα ότι η κ. Αναγνωστοπούλου ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ από την αυτοδιοικητική ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ, απ’ τις αυτοδιοικητικές της ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ και ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ, από τις ΕΥΘΥΝΕΣ και τη ΣΥΝΕΠΕΙΑ που αναλογούν απέναντι σ’ αυτά τα καθήκοντα. Και πέραν τούτων ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ από τη ΔΕΣΜΕΥΣΗ προς την κ. Ραφτοπούλου που την εμπιστεύτηκε!
Χρήστος Τσαντήλας
π. Δημοτικός Σύμβουλος Σπάτων-Αρτέμιδος