Δεν σκρολάρουμε στο facebook, δεν googlαρουμε θέματα στο Google
×
AΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΠΙΤΙ-ΚΗΠΟΣ ΥΓΕΙΑ LIFESTYLE ΤΑΞΙΔΙΑ ΕΞΟΔΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΟ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ OΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΨΙΘΥΡΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΡΘΡΩΝ
Πέμπτη 27 Μαρτίου 2025
7:18 πμ - 7:44 μμ



LIFESTYLE - Αττική
Δεν σκρολάρουμε στο facebook, δεν googlαρουμε θέματα στο Google
Διαβάστηκε 2267 φορές

09-11-2023
Από τoν Χάρης Κουγιουμτζόπουλος
Δημοσιογράφος Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Διευθυντής myota.gr


Δεν σκρολάρουμε στο facebook, δεν googlαρουμε θέματα στο Google. Όπως όταν περιμένουμε το λεωφορείο στη στάση δεν παίρνουμε το πρώτο που θα περάσει και όπου βγει, αλλά αυτό που μας πάει εκεί που εμείς θέλουμε, το ίδιο συμπεριφερόμαστε και στο διαδίκτυο και ειδικά στα Social Media που δημιουργούν συνεχώς eco-chamber και μας απομονώνουν από τους φίλους μας.

Στη γλώσσα των διαύλων ενημέρωσης του εξωτερικού ο όρος echo chamber-θάλαμος αντήχησης, ή κλωβός αντήχησης-περιγράφει έναν θάλαμο όπου ένας παραγόμενος ήχος αντηχεί ξανά και ξανά προσκρούοντας στα τοιχώματα του ηχομονωμένου θαλάμου, που δεν επιτρέπουν τίποτα να εισέλθει απ’ έξω αλλά και δεν αφήνουν τον ήχο που γεννάται μέσα να βγει προς τα έξω.

Μεταφορικά ο όρος περιγράφει μιαν κατάσταση στην οποία πληροφορίες, ιδέες, πεποιθήσεις και τα παρόμοια ανακυκλώνονται αενάως εντός ενός περιχαρακωμένου συστήματος που είναι μονωμένο από εξωτερικές ιδέες, και δια της επανάληψης ενισχύονται σε συχνότητα εκφοράς και σ’ ένταση.

Οι συζητήσεις για την τεχνολογία, την πολιτική, τα νέα μέσα και την άσκηση αποτελεσματικού ελέγχου σε αυτά, αφορούν μεταξύ άλλων στη λειτουργία των αλγορίθμων και τη δημιουργία των «θαλάμων αντήχησης» (eco-chambers). Σύμφωνα με το λεξικό του Cambridge, «eco-chamber» είναι «μια κατάσταση στην οποία οι άνθρωποι ακούν απόψεις ενός μόνο τύπου ή απόψεις που είναι παρόμοιες με τις δικές τους». Σύμφωνα με τον Sustein, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δίνουν τη δυνατότητα σε άτομα με παρόμοια ιδεολογία να έρθουν σε επαφή και να αλληλοεπιδράσουν.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον προωθείται ο διαμοιρασμός ακραίων απόψεων. Οι παραγωγοί των ειδήσεων δημοσιεύουν «click-baits» και ακραίο ιδεολογικά περιεχόμενο, προκειμένου να τραβούν το ενδιαφέρον των χρηστών και να έχουν περισσότερη ανταπόκριση. Αυτό συμβαίνει υπό τον έλεγχο του περιεχομένου από τους αλγορίθμους του εκάστοτε μέσου κοινωνικής δικτύωσης.

Για να μην πέσετε στην παγίδα των «eco-chambers» πρέπει να ακολουθήσετε σκόπιμα λογαριασμούς φίλων που ανήκουν σε διαφορετική ιδεολογία και ενδιαφέροντα από εσάς, ώστε να έχετε μια πληρέστερη ενημέρωση και εικόνα για τον κόσμο.

Πολλοί θα παρατηρήσατε ότι το αποτέλεσμα των πρόσφατων εκλογών δεν είχε καμία σχέση με την εικόνα που είχατε σχηματίσει για την κοινή γνώμη.

Επίσης, να θυμάστε πως είναι πιθανό να έρχεστε πιο συχνά σε επαφή με χρήστες που έχουν συγκεκριμένες ιδεολογίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επειδή εκείνοι είναι πιο ενεργοί και εκφράζονται πιο έντονα.

Πρόσφατα κυκλοφόρησε ένα Highlight με @ στο facebook που υποτίθεται ότι σημειώνεις μια σημαντική ανάρτηση για να την δουν όλοι σου οι φίλοι. Στην πραγματικότητα όμως αποκαλύπτεται πόσο λίγοι είναι οι φίλοι σας που σας έχει συνδέσει ο αλγόριθμος και πόσο μικρό ακροατήριο έχετε.

Και επειδή οι πλατφόρμες έχουν διαπιστώσει πλήρη εξάρτηση του κόσμου από τα μέσα κοινωνική δικτύωσης και χοντραίνουν το παιχνίδι και για να απαλλαγείς πια από την καταιγίδα διαφημίσεων πρέπει να πληρώσεις συνδρομή όπως ξεκίνησε το facebook, κατ΄αρχήν ανταλλάξτε αμέσως e.mail με τους φίλους γιατί δεν ξέρουμε που θα βρεθούμε σε ένα χρόνο από τώρα και αν θα επικοινωνούμε.

Κατοχυρώστε άμεσα εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας.

Και ύστερα όταν μπαίνετε στο facebook πηγαίντε αριστερά και πατήστε το «Φίλοι» και στην συνέχεια όλοι οι φίλοι και επιλέξτε εσείς ποιους θα δείτε και ποιους έχετε να δείτε καιρό. Από τις ημερομηνίες θα διαπιστώσετε ότι εκατοντάδες φίλοι σας έχουν κάνει πρόσφατα χιλιάδες post και εσείς δεν τα έχετε δει ποτέ.

Το δικό μου το mail είναι xk@30meres.gr και kougioumtzopoulos@gmail.com. Επίσης καλό είναι να διαθέτουμε 2-3 εναλλακτικά mail διότι ούτε αυτά είναι σίγουρα.









ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ


Διαβάστε επίσης
 
Αττική - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Εορτασμός της 25ης Μαρτίου στην Αθήνα:...
 
Αττική - ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Το σενάριο για... μεταφορά του Μεταφορών...
 
Αττική - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
THEON: Παραγγελίες άνω των 50 εκατ....
 
Αττική - ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ροπή Βενιζέλου προς τα Δεξιά: Ο...





Πέμπτη 27 Μαρτίου 2025
7:18 πμ - 7:44 μμ


ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ


LIFESTYLE - Αττική
Δεν σκρολάρουμε στο facebook, δεν googlαρουμε θέματα στο Google
Διαβάστηκε 2267 φορές

09-11-2023
Από τoν Χάρης Κουγιουμτζόπουλος
Δημοσιογράφος Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Διευθυντής myota.gr
Δεν σκρολάρουμε στο facebook, δεν googlαρουμε θέματα στο Google. Όπως όταν περιμένουμε το λεωφορείο στη στάση δεν παίρνουμε το πρώτο που θα περάσει και όπου βγει, αλλά αυτό που μας πάει εκεί που εμείς θέλουμε, το ίδιο συμπεριφερόμαστε και στο διαδίκτυο και ειδικά στα Social Media που δημιουργούν συνεχώς eco-chamber και μας απομονώνουν από τους φίλους μας.

Στη γλώσσα των διαύλων ενημέρωσης του εξωτερικού ο όρος echo chamber-θάλαμος αντήχησης, ή κλωβός αντήχησης-περιγράφει έναν θάλαμο όπου ένας παραγόμενος ήχος αντηχεί ξανά και ξανά προσκρούοντας στα τοιχώματα του ηχομονωμένου θαλάμου, που δεν επιτρέπουν τίποτα να εισέλθει απ’ έξω αλλά και δεν αφήνουν τον ήχο που γεννάται μέσα να βγει προς τα έξω.

Μεταφορικά ο όρος περιγράφει μιαν κατάσταση στην οποία πληροφορίες, ιδέες, πεποιθήσεις και τα παρόμοια ανακυκλώνονται αενάως εντός ενός περιχαρακωμένου συστήματος που είναι μονωμένο από εξωτερικές ιδέες, και δια της επανάληψης ενισχύονται σε συχνότητα εκφοράς και σ’ ένταση.

Οι συζητήσεις για την τεχνολογία, την πολιτική, τα νέα μέσα και την άσκηση αποτελεσματικού ελέγχου σε αυτά, αφορούν μεταξύ άλλων στη λειτουργία των αλγορίθμων και τη δημιουργία των «θαλάμων αντήχησης» (eco-chambers). Σύμφωνα με το λεξικό του Cambridge, «eco-chamber» είναι «μια κατάσταση στην οποία οι άνθρωποι ακούν απόψεις ενός μόνο τύπου ή απόψεις που είναι παρόμοιες με τις δικές τους». Σύμφωνα με τον Sustein, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δίνουν τη δυνατότητα σε άτομα με παρόμοια ιδεολογία να έρθουν σε επαφή και να αλληλοεπιδράσουν.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον προωθείται ο διαμοιρασμός ακραίων απόψεων. Οι παραγωγοί των ειδήσεων δημοσιεύουν «click-baits» και ακραίο ιδεολογικά περιεχόμενο, προκειμένου να τραβούν το ενδιαφέρον των χρηστών και να έχουν περισσότερη ανταπόκριση. Αυτό συμβαίνει υπό τον έλεγχο του περιεχομένου από τους αλγορίθμους του εκάστοτε μέσου κοινωνικής δικτύωσης.

Για να μην πέσετε στην παγίδα των «eco-chambers» πρέπει να ακολουθήσετε σκόπιμα λογαριασμούς φίλων που ανήκουν σε διαφορετική ιδεολογία και ενδιαφέροντα από εσάς, ώστε να έχετε μια πληρέστερη ενημέρωση και εικόνα για τον κόσμο.

Πολλοί θα παρατηρήσατε ότι το αποτέλεσμα των πρόσφατων εκλογών δεν είχε καμία σχέση με την εικόνα που είχατε σχηματίσει για την κοινή γνώμη.

Επίσης, να θυμάστε πως είναι πιθανό να έρχεστε πιο συχνά σε επαφή με χρήστες που έχουν συγκεκριμένες ιδεολογίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επειδή εκείνοι είναι πιο ενεργοί και εκφράζονται πιο έντονα.

Πρόσφατα κυκλοφόρησε ένα Highlight με @ στο facebook που υποτίθεται ότι σημειώνεις μια σημαντική ανάρτηση για να την δουν όλοι σου οι φίλοι. Στην πραγματικότητα όμως αποκαλύπτεται πόσο λίγοι είναι οι φίλοι σας που σας έχει συνδέσει ο αλγόριθμος και πόσο μικρό ακροατήριο έχετε.

Και επειδή οι πλατφόρμες έχουν διαπιστώσει πλήρη εξάρτηση του κόσμου από τα μέσα κοινωνική δικτύωσης και χοντραίνουν το παιχνίδι και για να απαλλαγείς πια από την καταιγίδα διαφημίσεων πρέπει να πληρώσεις συνδρομή όπως ξεκίνησε το facebook, κατ΄αρχήν ανταλλάξτε αμέσως e.mail με τους φίλους γιατί δεν ξέρουμε που θα βρεθούμε σε ένα χρόνο από τώρα και αν θα επικοινωνούμε.

Κατοχυρώστε άμεσα εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας.

Και ύστερα όταν μπαίνετε στο facebook πηγαίντε αριστερά και πατήστε το «Φίλοι» και στην συνέχεια όλοι οι φίλοι και επιλέξτε εσείς ποιους θα δείτε και ποιους έχετε να δείτε καιρό. Από τις ημερομηνίες θα διαπιστώσετε ότι εκατοντάδες φίλοι σας έχουν κάνει πρόσφατα χιλιάδες post και εσείς δεν τα έχετε δει ποτέ.

Το δικό μου το mail είναι xk@30meres.gr και kougioumtzopoulos@gmail.com. Επίσης καλό είναι να διαθέτουμε 2-3 εναλλακτικά mail διότι ούτε αυτά είναι σίγουρα.





Όροι χρήσης
Σχετικά με τα cookies
Διαφημίσεις
Ταυτότητα
Επικοινωνία
Μέλη
Τηλέφωνο επικοινωνίας
6977232183

Αριθμός Μητρώου Online Media: 13444
www.dimotisnews.gr © 2025 All rights reserved
Share This
Powered by Adwapps