Ευρεία διαβούλευση στη Ραφήνα για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο ΜΑΤΙ 2020
Διαβάστηκε 3845 φορές
Ουσιαστική ήταν η συζήτηση που έλαβε χώρα στον αύλειο χώρο του ναΐσκου του Αγίου Νικολάου στη Ραφήνα, τη Δευτέρα 27 Ιουλίου και αφορούσε στο Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ ΜΑΤΙ 2020). Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ευθύμιος Μπακογιάννης: «όλο το Υπουργείο έχει έρθει εδώ» και κυριολεκτούσε, αφού στο σύνολό τους, οι αρμόδιες Διευθύνσεις Υπηρεσιών - Μελετητών (Δασικών υποθέσεων, Γεωλόγοι, Τοπογράφοι, Συγκοινωνιολόγοι, Πολεοδόμοι κ.λπ.) ήταν παρούσες, καθώς επίσης ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων Κωνσταντίνος Αραβώσης και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός, προκειμένου ν’ απαντηθούν όλες οι απορίες των κατοίκων - πυρόπληκτων, από τους ειδικούς σε κάθε τομέα. Την εκδήλωση προλόγισε ο Δήμαρχος Ραφήνας-Πικερμίου Ευάγγελος Μπουρνούς, συντονίζοντας και τη συζήτηση ως οικοδεσπότης, ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Βάλαμε πλάτη ως Δήμος, να προχωρήσει τόσο σύντομα το Σχέδιο και να ενταχθεί η περιοχή Κόκκινο Λιμανάκι, κάτι που παλεύαμε πολλές δεκαετίες για να επιτευχθεί. Θα πρέπει να οριοθετηθούν τα ρέματα και να γίνουν οι απαιτούμενες παρεμβάσεις, αλλά σε κάθε περίπτωση θα ήταν λάθος να εξοβελίζεται το ΕΠΣ και να πάει για μία ακόμα φορά, η όλη πολεοδόμηση και τακτοποίηση της ευρύτερης περιοχής, στις καλένδες». Τον λόγο πήρε στη συνέχεια, ο Δήμαρχος Μαραθώνος Στέργιος Τσίρκας, ο οποίος με τη σειρά του, τόνισε ότι σε γενικές γραμμές και ως ιδέα αναβάθμισης και αναζωογόνησης των καμένων περιοχών, είναι στη σωστή κατεύθυνση το ΕΠΣ. «Από κει και πέρα θα πρέπει να δουλευτεί πολύ προσεχτικά, καθώς είναι λογικό να παρατηρούνται κάποιες βιασύνες ή αστοχίες, σε τόσο σύντομο διάστημα από την κατάρτισή του. Βασικά, αυτό που θα πρέπει να δούμε είναι να είναι υλοποιήσιμο, βιώσιμο και πρακτικό για τους συμπολίτες μας. Να δοθεί έμφαση στο παράλιο μέτωπο, τις οριοθετήσεις ρεμάτων και κυρίως, να βρεθεί λύση -μέσω πολιτικής βούλησης- για το πρόβλημα της μη ένταξης των οικισμών, Αμπελούπολης και Προβάλινθου» επισήμανε ο Δήμαρχος Μαραθώνος, ο οποίος έδωσε γρήγορα, το μικρόφωνο στους παραβρισκόμενους πολίτες, αναγνωρίζοντας και σεβόμενος την αγωνία και τους προβληματισμούς τους. Ακολούθως η συζήτηση εξειδικεύτηκε, μέσα από συγκεκριμένα ερωτήματα που έβαζαν στους μελετητές οι παριστάμενοι, ενώ η μη ένταξη των ως άνω περιοχών (Αμπελούπολη - Προβάλινθος) αποδόθηκε σε ζήτημα συνταγματικότητας το οποίο θα προέκυπτε εφόσον εξαιρούνταν, από τη Δασική Νομοθεσία. Όπως τονίστηκε «η εξαίρεση των, Μάτι - Κόκκινο Λιμανάκι, ήταν το μέγιστο δυνατό, που μπορούσε να συμβεί με τον ισχύοντα νόμο». Αναφορικά με τον παράκτιο πεζόδρομο, αλλά και τις οριοθετήσεις ρεμάτων, θα λάβουν την τελική τους μορφή, τότε μόνο όταν καταγραφούν όλα τα κατεδαφιστέα κτίσματα, οπότε και θα σχεδιαστεί ο παραλιακός περίπατος (ενδεχομένως τεθλασμένος) πλάτους, όχι μεγαλύτερος των 3,5 μέτρων, ενώ το όριο ταχύτητας δεν θα ξεπερνά τα 30 χιλιόμετρα. Όπως είναι λογικό, στις υπό ένταξη περιοχές οι εισφορές σε γη θα επιτρέψουν την κατασκευή περισσότερων κοινόχρηστων χώρων, ενώ στις άλλες περιοχές οι χώροι αυτοί θα είναι λιγότεροι, όπως λιγότερες θα είναι και οι απαλλοτριώσεις. Το ύφος γενικά και ο σχεδιασμός της πολεοδόμησης παραμένει ήπιου - παραθεριστικού χαρακτήρα, με μονοδρομήσεις, πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών και ποδηλατόδρομο. Η διαδικασία της διαβούλευσης, η οποία ήδη πήρε παράταση, θα συνεχιστεί, οπότε αναμένεται ν’ ακολουθήσουν και άλλες όμοιες συναντήσεις και συζητήσεις, μεταξύ ειδικών και κατοίκων.
Tags: Ανατολική Αττική, ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ,
|
Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2024
☼ 7:32 πμ -
☾ 6:50 μμ
|
28-07-2020
Από τo Dimotisnews
|
Όροι χρήσης Σχετικά με τα cookies Διαφημίσεις Ταυτότητα Επικοινωνία Μέλη |
Τηλέφωνο επικοινωνίας
6977232183 |