Η πρότασή μου για ποδηλατόδρομο και κοινόχρηστα ποδήλατα στον Δήμο Παλλήνης
×
AΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΠΙΤΙ-ΚΗΠΟΣ ΥΓΕΙΑ LIFESTYLE ΤΑΞΙΔΙΑ ΕΞΟΔΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΟ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ OΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΨΙΘΥΡΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΡΘΡΩΝ
Δευτέρα 01 Ιουνίου 2020
6:04 πμ - 8:42 μμ



ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ - Παλλήνη
Η πρότασή μου για ποδηλατόδρομο και κοινόχρηστα ποδήλατα στον Δήμο Παλλήνης
Διαβάστηκε 340 φορές

12-05-2020
Από τoν Νεκτάριο Καλαντζή
Πρόεδρος Ένωσης Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδος (ΕΝΑ) - Δημοτικός Σύμβουλος Παλλήνης


Με αφορμή, την επικείμενη ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας, ο λεγόμενος και ως «Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας», που γίνεται ύστερα από πρωτοβουλία του Δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, όπου έγινε κυκλοφοριακή μελέτη, καταθέτω ξανά μετά από οκτώ χρόνια, την πρότασή μου για δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων σε Γέρακα και Παλλήνη, στα πρότυπα της Ευρώπης, με παράλληλη αλλαγή των ιστορικών κέντρων των δύο πόλεων, με πεζοδρομήσεις, αλλαγή αισθητικής και αναβάθμισης του πρασίνου, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις.

Ο Δήμος Παλλήνης, με έκταση 30,72 τ.χλμ., θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα είχε πολλαπλά οφέλη για το περιβάλλον, αλλά και τους κατοίκους του δήμου. 
Με το σχέδιο «Καλλικράτης» προ δεκαετίας και την συνένωση των τριών πόλεων Ανθούσας, Γέρακα και Παλλήνης-Κάντζας, δημιουργείται η ανάγκη ενός κοινού πλάνου περιβαλλοντικής ανάπτυξης, ενιαίου και για τις τρείς πόλεις, που θα έχει στόχο τη βελτίωση του επιπέδου διαβίωσης των κατοίκων της περιοχής, προκειμένου να καταστεί φιλική προς τους κατοίκους που επιλέγουν το ποδήλατο ή και τα πόδια για την μετακίνησή τους.

Ο Δήμος Παλλήνης διαθέτει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα να βρίσκεται κοντά σε μεγάλους οδικούς άξονες και σταθμούς με μέσα σταθερής τροχιάς, όπου θα μπορούσαν να αποτελούν τη συνέχεια μετακίνησης ενός ποδηλάτη προς το κέντρο της Αθήνας. Τόσο η γειτνίαση με τον σταθμό του μετρό στη Δ. Πλακεντίας, όσο και ο σταθμός του Προαστιακού που βρίσκεται επί της Λ. Μαραθώνος, στο ύψος της Παλλήνης, δημιουργούν τις ευνοϊκές συνθήκες για ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατοδρόμων, όπως και πεζοδρομήσεων στο δήμο Παλλήνης. Η πρόταση για ποδήλατα δημόσιας χρήσης, με το σύστημα της αυτόματης διάθεσης αυτών, βασίζεται στους εξής άξονες, όπως δείχνουν αναλυτικά και οι χάρτες.

Να δημιουργηθούν αρχικά τρεις σταθμοί ενοικίασης-στάθμευσης: ο ένας στο parking του κολυμβητηρίου και του θερινού κινηματογράφου στο Γέρακα (οδό Γαργηττού), χώρος με πολλά σχολεία κοντά, ο δεύτερος στην πλατεία του Αγίου Τρύφωνος στην Παλλήνη και ο τρίτος, στην κεντρική πλατεία Ανθούσας (Πέτρινο). Στους σταθμούς θα κατανεμηθούν  κλειδωμένα με ηλεκτρονικό τρόπο, αρχικά 40 ποδήλατα αστικής μετακίνησης και 10 mountain bikes. Οι χρήστες θα εκδίδουν ειδική ηλεκτρονική κάρτα από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου, ύστερα από καταγραφή των στοιχείων τους, όπου με την κάρτα θα ξεκλειδώνουν το ποδήλατο για να το χρησιμοποιήσουν, με ταυτόχρονη ενημέρωση του συστήματος για το ποιος το έχει νοικιάσει.

Ο περιορισμός δεν θα είναι ούτε χρονικός, ούτε και γεωγραφικός για να μετακινούνται οι χρήστες και εκτός δήμου. Με την χρήση της κάρτας θα ξανακλειδώνεται το ποδήλατο στους σταθμούς ενοικίασης, για να το χρησιμοποιήσει ο επόμενος. 
Ο υπάρχον ποδηλατόδρομος που ενοποιεί αθλητικούς χώρους και σχολεία στο Γέρακα (κολυμβητήριο-κλειστό μπάσκετ-δημαρχείο και σχολεία) δείχνει πρόχειρος ως προς τη μελέτη και προβληματικός ως προς τη λειτουργία του και εάν δεν επεκταθεί περαιτέρω στον αστικό ιστό της πόλης, κινδυνεύει να πέσει σε αχρηστία από τους πολίτες, όπως ήδη συμβαίνει.


Στους χάρτες φαίνονται ξεκάθαρα οι προτεινόμενες ποδηλατικές διαδρομές μέσα στο δήμο, όπου δημιουργούνται συνενώσεις με τον πολεοδομικό ιστό της πόλης. Ο μεν σταθμός της Ανθούσας θα ξεκινάει από την πλατεία και την εκκλησία κατά μήκος σε κάποια φάση (με το περιπατητικό μονοπάτι) καταλήγοντας από την οδό Καστελλορίζου, Ατλαντίδος, στην Ντραφίου, συνεχίζοντας προς Γέρακα, μέσω της Ανατολικής Αττικής και την οδό Δελφών, φθάνοντας έτσι στο κλειστό του μπάσκετ, για να ενωθεί με το ήδη υπάρχον δίκτυο. 

Ενώ από το κολυμβητήριο Γέρακα, δημιουργούνται άλλες δύο διαδρομές, η μία μέσω της Μιλτιάδου και Νιόβης στο Γαργηττό ΙΙ, με κατεύθυνση προς την Ηρακλείτου και το μετρό της Δ. Πλακεντίας και η άλλη μέσω της Αριστογείτονος (πεζογέφυρα) και Κύπρου, προς την Εθνικής Αντιστάσεως (γειτονιά Σταυρού) κατά μήκος της νησίδας, με τέρμα την κεντρική πλατεία Γέρακα (γειτονιά Κέντρου).
Ενώ στην προτεινόμενη ποδηλατική διαδρομή στην Δ.Ε. Παλλήνης, ο σταθμός στην πλατεία Αγίου Τρύφωνος, σε συνδυασμό με την πεζοδρομημένη Σαλαμίνος, θα κατευθύνεται από την Μιλτιάδου και την Ιθάκης, προς την Έντισον, το αθλητικό κέντρο και τη στάση του Προαστιακού, καλύπτοντας έτσι τις γειτονιές του ιστορικού κέντρου, του λόφου Έντισον και του Αγίου Αθανασίου.


Το σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων EasyBike υλοποιείται χρόνια τώρα σε ευρωπαϊκές πόλεις, όπως στο Παρίσι, με το Velib, με 1.800 χώρους στάθμευσης ανά 300 μέτρα και 20.000 ποδήλατα, βοηθώντας έτσι και την τουριστική δραστηριότητα της πόλης, χωρίς αυτοκίνητα, αλλά και σε Βρυξέλλες, Άμστερνταμ, Φλωρεντία και Ταλίν, ευρωπαϊκές πόλεις που δίνουν σημασία στο πράσινο και το περιβάλλον.
Στην Ελλάδα, δήμοι όπως Ναυπάκτου, Τρικκαίων, Ιωαννίνων, Καρδίτσας και Ναυπλίου, χρησιμοποιούν το σύστημα αυτόματης μίσθωσης δημόσιας χρήσης ποδηλάτων (bike sharing), προκειμένου να μπορούν οι πολίτες που δεν διαθέτουν ποδήλατο, να το χρησιμοποιούν για όσο χρόνο θέλουν, σταθμεύοντας το σε διαφορετικούς σταθμούς, μέσω του συστήματος της αυτόματης ενημέρωσης των σταθμών.
 Οι περισσότεροι από τους παραπάνω δήμους είχαν καταθέσει φάκελο στο Πράσινο Ταμείο, στο πλαίσιο του προγράμματος «Αστική Αναζωογόνηση» του ΥΠΕΚΑ, με στόχο την άντληση χρηματοδότησης για την υλοποίηση του προγράμματος, με μηδενικό κόστος για τον ίδιο το δήμο.
Τα συστήματα κοινόχρηστων ποδηλάτων, αλλά και οι ποδηλατόδρομοι, τυγχάνουν ευρείας αποδοχής πανευρωπαϊκά, έχοντας ως στόχο τη μείωση των ρύπων και του θορύβου μέσα στην πόλη και τον περιορισμό της  χρησιμοποίησης των οχημάτων.
 Η πρότασή μου για δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμου σε Ανθούσα, Γέρακα και Παλλήνη, με την παράλληλη χρήση των κοινόχρηστων ποδηλάτων, έχει ως στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των κατοίκων της πόλης, την βελτίωση ποιότητας ζωής σε αυτή, καθώς και το όραμα για μια καλύτερη πόλη, πιο πράσινη και περιβαλλοντικά ουδέτερη, που θα στοχεύει στο μέλλον, στην ανάπτυξη και την πρόοδο, έχοντας ως επίκεντρο τον άνθρωπο.








ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ

Διαβάστε επίσης
 
Παλλήνη - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΛΗΝΗΣ: Ξεκίνησε o Μαθητικός Διαγωνισμός...
 
Παλλήνη - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΛΗΝΗΣ: Ασφαλείς και έτοιμοι για...
 
Παλλήνη - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΛΗΝΗΣ: Θωράκιση για την αντιπυρική...
 
Παλλήνη - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΛΗΝΗΣ: Στην τελική ευθεία μπαίνουν...





Δευτέρα 01 Ιουνίου 2020
6:04 πμ - 8:42 μμ

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ

ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ - Παλλήνη
Η πρότασή μου για ποδηλατόδρομο και κοινόχρηστα ποδήλατα στον Δήμο Παλλήνης
Διαβάστηκε 340 φορές

12-05-2020
Από τoν Νεκτάριο Καλαντζή
Πρόεδρος Ένωσης Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδος (ΕΝΑ) - Δημοτικός Σύμβουλος Παλλήνης
Με αφορμή, την επικείμενη ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας, ο λεγόμενος και ως «Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας», που γίνεται ύστερα από πρωτοβουλία του Δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, όπου έγινε κυκλοφοριακή μελέτη, καταθέτω ξανά μετά από οκτώ χρόνια, την πρότασή μου για δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων σε Γέρακα και Παλλήνη, στα πρότυπα της Ευρώπης, με παράλληλη αλλαγή των ιστορικών κέντρων των δύο πόλεων, με πεζοδρομήσεις, αλλαγή αισθητικής και αναβάθμισης του πρασίνου, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις.

Ο Δήμος Παλλήνης, με έκταση 30,72 τ.χλμ., θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα είχε πολλαπλά οφέλη για το περιβάλλον, αλλά και τους κατοίκους του δήμου. 
Με το σχέδιο «Καλλικράτης» προ δεκαετίας και την συνένωση των τριών πόλεων Ανθούσας, Γέρακα και Παλλήνης-Κάντζας, δημιουργείται η ανάγκη ενός κοινού πλάνου περιβαλλοντικής ανάπτυξης, ενιαίου και για τις τρείς πόλεις, που θα έχει στόχο τη βελτίωση του επιπέδου διαβίωσης των κατοίκων της περιοχής, προκειμένου να καταστεί φιλική προς τους κατοίκους που επιλέγουν το ποδήλατο ή και τα πόδια για την μετακίνησή τους.

Ο Δήμος Παλλήνης διαθέτει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα να βρίσκεται κοντά σε μεγάλους οδικούς άξονες και σταθμούς με μέσα σταθερής τροχιάς, όπου θα μπορούσαν να αποτελούν τη συνέχεια μετακίνησης ενός ποδηλάτη προς το κέντρο της Αθήνας. Τόσο η γειτνίαση με τον σταθμό του μετρό στη Δ. Πλακεντίας, όσο και ο σταθμός του Προαστιακού που βρίσκεται επί της Λ. Μαραθώνος, στο ύψος της Παλλήνης, δημιουργούν τις ευνοϊκές συνθήκες για ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατοδρόμων, όπως και πεζοδρομήσεων στο δήμο Παλλήνης. Η πρόταση για ποδήλατα δημόσιας χρήσης, με το σύστημα της αυτόματης διάθεσης αυτών, βασίζεται στους εξής άξονες, όπως δείχνουν αναλυτικά και οι χάρτες.

Να δημιουργηθούν αρχικά τρεις σταθμοί ενοικίασης-στάθμευσης: ο ένας στο parking του κολυμβητηρίου και του θερινού κινηματογράφου στο Γέρακα (οδό Γαργηττού), χώρος με πολλά σχολεία κοντά, ο δεύτερος στην πλατεία του Αγίου Τρύφωνος στην Παλλήνη και ο τρίτος, στην κεντρική πλατεία Ανθούσας (Πέτρινο). Στους σταθμούς θα κατανεμηθούν  κλειδωμένα με ηλεκτρονικό τρόπο, αρχικά 40 ποδήλατα αστικής μετακίνησης και 10 mountain bikes. Οι χρήστες θα εκδίδουν ειδική ηλεκτρονική κάρτα από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου, ύστερα από καταγραφή των στοιχείων τους, όπου με την κάρτα θα ξεκλειδώνουν το ποδήλατο για να το χρησιμοποιήσουν, με ταυτόχρονη ενημέρωση του συστήματος για το ποιος το έχει νοικιάσει.

Ο περιορισμός δεν θα είναι ούτε χρονικός, ούτε και γεωγραφικός για να μετακινούνται οι χρήστες και εκτός δήμου. Με την χρήση της κάρτας θα ξανακλειδώνεται το ποδήλατο στους σταθμούς ενοικίασης, για να το χρησιμοποιήσει ο επόμενος. 
Ο υπάρχον ποδηλατόδρομος που ενοποιεί αθλητικούς χώρους και σχολεία στο Γέρακα (κολυμβητήριο-κλειστό μπάσκετ-δημαρχείο και σχολεία) δείχνει πρόχειρος ως προς τη μελέτη και προβληματικός ως προς τη λειτουργία του και εάν δεν επεκταθεί περαιτέρω στον αστικό ιστό της πόλης, κινδυνεύει να πέσει σε αχρηστία από τους πολίτες, όπως ήδη συμβαίνει.


Στους χάρτες φαίνονται ξεκάθαρα οι προτεινόμενες ποδηλατικές διαδρομές μέσα στο δήμο, όπου δημιουργούνται συνενώσεις με τον πολεοδομικό ιστό της πόλης. Ο μεν σταθμός της Ανθούσας θα ξεκινάει από την πλατεία και την εκκλησία κατά μήκος σε κάποια φάση (με το περιπατητικό μονοπάτι) καταλήγοντας από την οδό Καστελλορίζου, Ατλαντίδος, στην Ντραφίου, συνεχίζοντας προς Γέρακα, μέσω της Ανατολικής Αττικής και την οδό Δελφών, φθάνοντας έτσι στο κλειστό του μπάσκετ, για να ενωθεί με το ήδη υπάρχον δίκτυο. 

Ενώ από το κολυμβητήριο Γέρακα, δημιουργούνται άλλες δύο διαδρομές, η μία μέσω της Μιλτιάδου και Νιόβης στο Γαργηττό ΙΙ, με κατεύθυνση προς την Ηρακλείτου και το μετρό της Δ. Πλακεντίας και η άλλη μέσω της Αριστογείτονος (πεζογέφυρα) και Κύπρου, προς την Εθνικής Αντιστάσεως (γειτονιά Σταυρού) κατά μήκος της νησίδας, με τέρμα την κεντρική πλατεία Γέρακα (γειτονιά Κέντρου).
Ενώ στην προτεινόμενη ποδηλατική διαδρομή στην Δ.Ε. Παλλήνης, ο σταθμός στην πλατεία Αγίου Τρύφωνος, σε συνδυασμό με την πεζοδρομημένη Σαλαμίνος, θα κατευθύνεται από την Μιλτιάδου και την Ιθάκης, προς την Έντισον, το αθλητικό κέντρο και τη στάση του Προαστιακού, καλύπτοντας έτσι τις γειτονιές του ιστορικού κέντρου, του λόφου Έντισον και του Αγίου Αθανασίου.


Το σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων EasyBike υλοποιείται χρόνια τώρα σε ευρωπαϊκές πόλεις, όπως στο Παρίσι, με το Velib, με 1.800 χώρους στάθμευσης ανά 300 μέτρα και 20.000 ποδήλατα, βοηθώντας έτσι και την τουριστική δραστηριότητα της πόλης, χωρίς αυτοκίνητα, αλλά και σε Βρυξέλλες, Άμστερνταμ, Φλωρεντία και Ταλίν, ευρωπαϊκές πόλεις που δίνουν σημασία στο πράσινο και το περιβάλλον.
Στην Ελλάδα, δήμοι όπως Ναυπάκτου, Τρικκαίων, Ιωαννίνων, Καρδίτσας και Ναυπλίου, χρησιμοποιούν το σύστημα αυτόματης μίσθωσης δημόσιας χρήσης ποδηλάτων (bike sharing), προκειμένου να μπορούν οι πολίτες που δεν διαθέτουν ποδήλατο, να το χρησιμοποιούν για όσο χρόνο θέλουν, σταθμεύοντας το σε διαφορετικούς σταθμούς, μέσω του συστήματος της αυτόματης ενημέρωσης των σταθμών.
 Οι περισσότεροι από τους παραπάνω δήμους είχαν καταθέσει φάκελο στο Πράσινο Ταμείο, στο πλαίσιο του προγράμματος «Αστική Αναζωογόνηση» του ΥΠΕΚΑ, με στόχο την άντληση χρηματοδότησης για την υλοποίηση του προγράμματος, με μηδενικό κόστος για τον ίδιο το δήμο.
Τα συστήματα κοινόχρηστων ποδηλάτων, αλλά και οι ποδηλατόδρομοι, τυγχάνουν ευρείας αποδοχής πανευρωπαϊκά, έχοντας ως στόχο τη μείωση των ρύπων και του θορύβου μέσα στην πόλη και τον περιορισμό της  χρησιμοποίησης των οχημάτων.
 Η πρότασή μου για δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμου σε Ανθούσα, Γέρακα και Παλλήνη, με την παράλληλη χρήση των κοινόχρηστων ποδηλάτων, έχει ως στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των κατοίκων της πόλης, την βελτίωση ποιότητας ζωής σε αυτή, καθώς και το όραμα για μια καλύτερη πόλη, πιο πράσινη και περιβαλλοντικά ουδέτερη, που θα στοχεύει στο μέλλον, στην ανάπτυξη και την πρόοδο, έχοντας ως επίκεντρο τον άνθρωπο.





Όροι χρήσης
Σχετικά με τα cookies
Διαφημίσεις
Ταυτότητα
Επικοινωνία
Μέλη
Τηλέφωνο επικοινωνίας
6977232183

Αριθμός Μητρώου Online Media: 13444
www.dimotisnews.gr © 2020 All rights reserved