×
AΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΠΙΤΙ-ΚΗΠΟΣ ΥΓΕΙΑ LIFESTYLE ΤΑΞΙΔΙΑ ΕΞΟΔΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΟ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ OΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΨΙΘΥΡΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΡΘΡΩΝ
H ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies.
Εφόσον πλοηγήστε σε αυτήν και χρησιμοποιείτε τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Το κατάλαβα
Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019
7:14 πμ - 7:20 μμ



LIFESTYLE - Μαραθώνας
Ωραιοζήλη Καραγιαννίδου: Το θέατρο είναι αυτογνωσία και επικοινωνία, είναι απεικόνιση ζωής, μικρογραφία της κοινωνίας
Διαβάστηκε 763 φορές

16-07-2018
Από τoν Γιάννη Κοντογεώργο
Εκδότης - Διευθυντής


Συνέντευξη της σκηνοθέτιδας της εφηβικής σκηνής του Δημοτικού Θεάτρου Μαραθώνα

Αντί προλόγου

H Ωραιοζήλη Καραγιαννίδου σπούδασε, μεταξύ των άλλων, στις Σχολές Θεάτρου του Γιώργου Θεοδοσιάδη και του Κώστα Καζάκου. Έχει συμμετάσχει σε σημαντικές θεατρικές παραστάσεις και σε δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές.
Με το Δημοτικό Θέατρο Μαραθώνα ασχολείται από το Φεβρουάριο του 2016, όπου το Νοέμβριο του ιδίου έτους ξεκινάει την Εφηβική Σκηνή.

Η συνέντευξη

Κυρία Καραγιαννίδου, καταρχάς θα θέλαμε να μας πείτε πως προέκυψε η συνεργασία σας με το Δημοτικό Θέατρο Μαραθώνα;
Γνωρίζοντας ότι ζω στο Δήμο Μαραθώνα 22 χρόνια, ο κ. Γιώργος Λέπουρης μου ζήτησε να καταθέσω μια πρόταση για την αναβίωση της εφηβικής σκηνής. Η πρόταση κατατέθηκε στο συμβούλιο, εγκρίθηκε και η Εφηβική Σκηνή ξεκίνησε ξανά από πέρσι με τον «Υπηρέτη δύο αφεντάδων» του Γκολντόνι. Τόσο απλά και όμορφα!

Τι έχει να επιδείξει η Εφηβική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου από την ημέρα που εσείς την αναλάβατε μέχρι και σήμερα; Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον της;
Το θέατρο είναι αυτογνωσία και επικοινωνία, είναι απεικόνιση ζωής, μικρογραφία της κοινωνίας. Τα παιδιά μας, είναι οι αυριανοί ενεργοί πολίτες του τόπου, το μέλλον της Ελλάδας.
Εφηβεία: «Ούτε μεγάλος, ούτε μικρός, κάπου ανάμεσα». Αυτό το ανάμεσα, αυτή δηλαδή η πρώτη επαφή με τη σκληρότητα της ζωής, έχει πολύ έντονα και οριακά συναισθήματα, και γι αυτό μπορεί να είναι τόσο συγκινητικός και αφοπλιστικός ο λόγος των εφήβων. Λέει απροκάλυπτα με τη φόρα της πρώτης αντίδρασης τα πράγματα με το όνομά τους.
Σήμερα οι έφηβοι έχουν να αντιμετωπίσουν ένα μεγάλο αριθμό προβλημάτων και δυσκολιών στην προσπάθειά τους να καταλάβουν τον κόσμο γύρω τους και να ενσωματωθούν στην κοινωνία. Κάποια από τα θέματα που τους απασχολούν είναι οι σχέσεις με την οικογένειά τους, οι ερωτικές επιτυχίες, η δημιουργία στενών και ειλικρινών δεσμών φιλίας, ειδικά όταν οι περισσότεροι από αυτούς νιώθουν απογοητευμένοι από τους πάντες, και η χρηματική ανεξαρτητοποίηση, περισσότερο όσο μεγαλώνουν και πολλαπλασιάζονται οι ανάγκες τους. Σίγουρα ένα ακόμα πράγμα που τους απασχολεί είναι το μέλλον τους, ειδικά στο Λύκειο και σε μια εποχή όπου τίποτα δεν φαίνεται εύκολο, σίγουρο και σταθερό.
Η συμμετοχή των νέων σε δραστηριότητες μέσω του θεάτρου τους παρέχει την δυνατότητα να εμβαθύνουν στον ψυχικό και πνευματικό τους κόσμο ώστε να οδηγηθούν μόνοι τους στις απαντήσεις των εφηβικών τους ερωτημάτων. Πέρα από τα διαχρονικά εφηβικά ερωτήματα, τα σύγχρονα διαποτίζονται από την αντιφατικότητα της σύγχρονης εποχής τόσο στις δημόσιες όσο και στις ιδιωτικές σκέψεις των νέων.
Γιατί δεν έχω χρόνο να παίξω μπάλα; Γιατί δεν έχω χώρο να παίξω μπάλα; Γιατί εγώ δεν είμαι επιθυμητή; Επειδή  δεν είμαι αδύνατη; Γιατί ο καλός στο σχολείο μεταφράζεται με το άριστος μαθητής; Γιατί δεν υπάρχει χρόνος να μιλήσω με τους γονείς μου; Γιατί οι συμμαθητές μου πλάκωσαν στο ξύλο τον Γιάννη; Γιατί απλά τους κοιτούσαμε; Γιατί επιτυχημένος στην ηλικία μου είναι ο επιτυχών στις πανελλαδικές εξετάσεις; Γιατί είναι πιο must το μάρκετιγκ από την φυτική παραγωγή; Γιατί δεν μπορώ να πω ελεύθερα ότι θέλω να γίνω κηπουρός και όχι δικηγόρος; Γιατί βαριέμαι το σχολείο; Γιατί δεν με καταλαβαίνει κανείς; Γιατί δεν πρέπει να έχω το κινητό μου τηλέφωνο στην τάξη; Ποιος καθορίζει τον καλύτερο στο σχολείο; Με τι κριτήρια;
Μέσα από θεατρικά κείμενα φέρνουμε τους νέους ενεργά αντιμέτωπους με διαχρονικές και σύγχρονες αξίες, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν τον επαναστοχασμό στην εφηβική τους σκέψη.
Προκαλούμε αβίαστα το γνώθι σ’ αυτόν μέσα από την εναλλαγή θεατρικών και κοινωνικών ρόλων (και του ρόλου του μαθητή) με στόχο να ενταχθούν βιωματικά απέναντι στα σύγχρονα προβλήματα της εφηβείας και της εποχής μας και να μπορέσουν να τα εξετάσουν από απόσταση και διαφορετικές οπτικές γωνίες.
Γιατί το θέατρο, είναι πολιτισμός!

Είστε ικανοποιημένοι από την συνεργασία σας με τους ανθρώπους που «τρέχουν» το Δημοτικό Θέατρο Μαραθώνα;
Στη ζωή μας, στις συνεργασίες μας προκύπτουν αντιξοότητες και προβλήματα, αλλά όταν υπάρχει καλή διάθεση, ομαδικό πνεύμα και συγκέντρωση στην επίτευξη του κοινού στόχου, όλα λύνονται!
Ναι, είμαι ικανοποιημένη!

Και μια γενικότερη ερώτηση. Πιστεύετε ότι οικονομική κρίση έχει επηρεάσει και το θέατρο;
Δεν πιστεύω στην «οικονομική κρίση». Κατά την άποψή μου, η κρίση είναι πνευματική!
Η επιλογή του έργου «Αγαπητέ Θεέ» του Ερίκ Εμμανουέλ Σμίτ, αποσκοπεί στην αφύπνιση, αναπτύσσει προβληματισμούς σχετικά με τον θάνατο, την αρρώστια, τον έρωτα, την αλήθεια και το ψέμα, αλλά και την ύπαρξη Του Ίδιου Του Θεού, στον οποίο απευθύνεται!
Ο Όσκαρ με την αγνότητα της παιδικής ψυχής του, την αφέλεια, το χιούμορ, τον αυτοσαρκασμό και την βοήθεια της θείας Ροζ, νικά τους φόβους του, ελευθερώνεται, και ανακαλύπτει την Αλήθεια!
Παραδίδει μαθήματα θάρρους, αγάπης, αισιοδοξίας, ελπίδας, πίστης, ανθρωπισμού, αξιοπρέπειας!
Μας θυμίζει ότι, «η μόνη λύση για τη ζωή, είναι να ζεις», ότι «... η ζωή δεν είναι δώρο, αλλά δάνειο» και μας αποκαλύπτει το μυστικό για την ευτυχία της ύπαρξης... «κοίτα κάθε μέρα τον κόσμο σαν να ’ταν η πρώτη φορά»!








ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ


Διαβάστε επίσης
 
Μαραθώνας - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Επικοινωνία Τσίρκα - Κεραμέως για θέματα...
 
Μαραθώνας - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Δωρεά ενός καινούργιου οχήματος 4x4 από...
 
Μαραθώνας - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Δημοτικό Συμβούλιο Μαραθώνα με πρώτο θέμα...
 
Μαραθώνας - ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ο Στέργιος Τσίρκας στο άναμμα της...





H ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies.
Εφόσον πλοηγήστε σε αυτήν και χρησιμοποιείτε τις υπηρεσίες μας συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Το κατάλαβα
Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019
7:14 πμ - 7:20 μμ

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ


LIFESTYLE - Μαραθώνας
Ωραιοζήλη Καραγιαννίδου: Το θέατρο είναι αυτογνωσία και επικοινωνία, είναι απεικόνιση ζωής, μικρογραφία της κοινωνίας
Διαβάστηκε 763 φορές

16-07-2018
Από τoν Γιάννη Κοντογεώργο
Εκδότης - Διευθυντής
Συνέντευξη της σκηνοθέτιδας της εφηβικής σκηνής του Δημοτικού Θεάτρου Μαραθώνα

Αντί προλόγου

H Ωραιοζήλη Καραγιαννίδου σπούδασε, μεταξύ των άλλων, στις Σχολές Θεάτρου του Γιώργου Θεοδοσιάδη και του Κώστα Καζάκου. Έχει συμμετάσχει σε σημαντικές θεατρικές παραστάσεις και σε δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές.
Με το Δημοτικό Θέατρο Μαραθώνα ασχολείται από το Φεβρουάριο του 2016, όπου το Νοέμβριο του ιδίου έτους ξεκινάει την Εφηβική Σκηνή.

Η συνέντευξη

Κυρία Καραγιαννίδου, καταρχάς θα θέλαμε να μας πείτε πως προέκυψε η συνεργασία σας με το Δημοτικό Θέατρο Μαραθώνα;
Γνωρίζοντας ότι ζω στο Δήμο Μαραθώνα 22 χρόνια, ο κ. Γιώργος Λέπουρης μου ζήτησε να καταθέσω μια πρόταση για την αναβίωση της εφηβικής σκηνής. Η πρόταση κατατέθηκε στο συμβούλιο, εγκρίθηκε και η Εφηβική Σκηνή ξεκίνησε ξανά από πέρσι με τον «Υπηρέτη δύο αφεντάδων» του Γκολντόνι. Τόσο απλά και όμορφα!

Τι έχει να επιδείξει η Εφηβική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου από την ημέρα που εσείς την αναλάβατε μέχρι και σήμερα; Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον της;
Το θέατρο είναι αυτογνωσία και επικοινωνία, είναι απεικόνιση ζωής, μικρογραφία της κοινωνίας. Τα παιδιά μας, είναι οι αυριανοί ενεργοί πολίτες του τόπου, το μέλλον της Ελλάδας.
Εφηβεία: «Ούτε μεγάλος, ούτε μικρός, κάπου ανάμεσα». Αυτό το ανάμεσα, αυτή δηλαδή η πρώτη επαφή με τη σκληρότητα της ζωής, έχει πολύ έντονα και οριακά συναισθήματα, και γι αυτό μπορεί να είναι τόσο συγκινητικός και αφοπλιστικός ο λόγος των εφήβων. Λέει απροκάλυπτα με τη φόρα της πρώτης αντίδρασης τα πράγματα με το όνομά τους.
Σήμερα οι έφηβοι έχουν να αντιμετωπίσουν ένα μεγάλο αριθμό προβλημάτων και δυσκολιών στην προσπάθειά τους να καταλάβουν τον κόσμο γύρω τους και να ενσωματωθούν στην κοινωνία. Κάποια από τα θέματα που τους απασχολούν είναι οι σχέσεις με την οικογένειά τους, οι ερωτικές επιτυχίες, η δημιουργία στενών και ειλικρινών δεσμών φιλίας, ειδικά όταν οι περισσότεροι από αυτούς νιώθουν απογοητευμένοι από τους πάντες, και η χρηματική ανεξαρτητοποίηση, περισσότερο όσο μεγαλώνουν και πολλαπλασιάζονται οι ανάγκες τους. Σίγουρα ένα ακόμα πράγμα που τους απασχολεί είναι το μέλλον τους, ειδικά στο Λύκειο και σε μια εποχή όπου τίποτα δεν φαίνεται εύκολο, σίγουρο και σταθερό.
Η συμμετοχή των νέων σε δραστηριότητες μέσω του θεάτρου τους παρέχει την δυνατότητα να εμβαθύνουν στον ψυχικό και πνευματικό τους κόσμο ώστε να οδηγηθούν μόνοι τους στις απαντήσεις των εφηβικών τους ερωτημάτων. Πέρα από τα διαχρονικά εφηβικά ερωτήματα, τα σύγχρονα διαποτίζονται από την αντιφατικότητα της σύγχρονης εποχής τόσο στις δημόσιες όσο και στις ιδιωτικές σκέψεις των νέων.
Γιατί δεν έχω χρόνο να παίξω μπάλα; Γιατί δεν έχω χώρο να παίξω μπάλα; Γιατί εγώ δεν είμαι επιθυμητή; Επειδή  δεν είμαι αδύνατη; Γιατί ο καλός στο σχολείο μεταφράζεται με το άριστος μαθητής; Γιατί δεν υπάρχει χρόνος να μιλήσω με τους γονείς μου; Γιατί οι συμμαθητές μου πλάκωσαν στο ξύλο τον Γιάννη; Γιατί απλά τους κοιτούσαμε; Γιατί επιτυχημένος στην ηλικία μου είναι ο επιτυχών στις πανελλαδικές εξετάσεις; Γιατί είναι πιο must το μάρκετιγκ από την φυτική παραγωγή; Γιατί δεν μπορώ να πω ελεύθερα ότι θέλω να γίνω κηπουρός και όχι δικηγόρος; Γιατί βαριέμαι το σχολείο; Γιατί δεν με καταλαβαίνει κανείς; Γιατί δεν πρέπει να έχω το κινητό μου τηλέφωνο στην τάξη; Ποιος καθορίζει τον καλύτερο στο σχολείο; Με τι κριτήρια;
Μέσα από θεατρικά κείμενα φέρνουμε τους νέους ενεργά αντιμέτωπους με διαχρονικές και σύγχρονες αξίες, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν τον επαναστοχασμό στην εφηβική τους σκέψη.
Προκαλούμε αβίαστα το γνώθι σ’ αυτόν μέσα από την εναλλαγή θεατρικών και κοινωνικών ρόλων (και του ρόλου του μαθητή) με στόχο να ενταχθούν βιωματικά απέναντι στα σύγχρονα προβλήματα της εφηβείας και της εποχής μας και να μπορέσουν να τα εξετάσουν από απόσταση και διαφορετικές οπτικές γωνίες.
Γιατί το θέατρο, είναι πολιτισμός!

Είστε ικανοποιημένοι από την συνεργασία σας με τους ανθρώπους που «τρέχουν» το Δημοτικό Θέατρο Μαραθώνα;
Στη ζωή μας, στις συνεργασίες μας προκύπτουν αντιξοότητες και προβλήματα, αλλά όταν υπάρχει καλή διάθεση, ομαδικό πνεύμα και συγκέντρωση στην επίτευξη του κοινού στόχου, όλα λύνονται!
Ναι, είμαι ικανοποιημένη!

Και μια γενικότερη ερώτηση. Πιστεύετε ότι οικονομική κρίση έχει επηρεάσει και το θέατρο;
Δεν πιστεύω στην «οικονομική κρίση». Κατά την άποψή μου, η κρίση είναι πνευματική!
Η επιλογή του έργου «Αγαπητέ Θεέ» του Ερίκ Εμμανουέλ Σμίτ, αποσκοπεί στην αφύπνιση, αναπτύσσει προβληματισμούς σχετικά με τον θάνατο, την αρρώστια, τον έρωτα, την αλήθεια και το ψέμα, αλλά και την ύπαρξη Του Ίδιου Του Θεού, στον οποίο απευθύνεται!
Ο Όσκαρ με την αγνότητα της παιδικής ψυχής του, την αφέλεια, το χιούμορ, τον αυτοσαρκασμό και την βοήθεια της θείας Ροζ, νικά τους φόβους του, ελευθερώνεται, και ανακαλύπτει την Αλήθεια!
Παραδίδει μαθήματα θάρρους, αγάπης, αισιοδοξίας, ελπίδας, πίστης, ανθρωπισμού, αξιοπρέπειας!
Μας θυμίζει ότι, «η μόνη λύση για τη ζωή, είναι να ζεις», ότι «... η ζωή δεν είναι δώρο, αλλά δάνειο» και μας αποκαλύπτει το μυστικό για την ευτυχία της ύπαρξης... «κοίτα κάθε μέρα τον κόσμο σαν να ’ταν η πρώτη φορά»!





Όροι χρήσης
Διαφημίσεις
Ταυτότητα
Επικοινωνία
Μέλη
Τηλέφωνο επικοινωνίας
6977232183

Αριθμός Μητρώου Online Media: 13444
www.dimotisnews.gr © 2019 All rights reserved